Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Hur många har blivit plockade av polisen? Reply To: Hur många har blivit plockade av polisen?

  • reaper

    Member
    2004-01-24 at 11:49

    Ibland blir jag nästan lite sorgsen då alla är så anti mot Polisen. Det finns både bra & dåliga poliser.

    För nått år sen krockade jag på Liljeholmsbron. Har bara bott i Stklm i tre år och jobbade som utesäljare. Min röda “Shit happens ” bil var det enda fortskaffningsmedel som jag hade. En kväll låste jag in nycklarna i bilen (Det var skolavslutningar) den kvällen.
    Hade inga kontanter för att ta “tuben” hem för att hämta extranyckel utan fick den briljanta idén att ringa till Polisen för att få hjälp med att öppna bilen. Jag ljög och sade att jag hade småbarn hemma och barnvakten hade gått för dagen.

    Polisen kom men kunde inte röra min bil utan lånade ut bräckjärn och gav mig goda råd om hur jag skulle knäcka bakre rutan.Jag sa-Men grabbar, snälla ni är ju starka. Snälla gör det här åt mig. Dom förklarade att det fick dom inte men dom heja på mig tills rutan sprack och jag kom in i bilen.

    Efter denna skada tillverkade jag en ruta av mörk solfilm och gjorde dekor, Skit happens som satt på bägge sidoruterna baktill på bilen.

    Nåväl. det blev en jävla sidokollision och min bil blev alldelles bucklig. Panikläge på bron!

    Polisen anlände och tog in mig i deras bil därför att jag blödde ur ett jack i huvudet. Dom tvättade bort blod och erbjöd sig att köra mig till sjukhuset för omvårdnad. Bärgaren kom och dom dumpade min bil på parkeringen hemma efter att jag övertygat dom om att bilen inte behöver skrotas.

    Så tänk på det alla polishatare att beroende på situation så kan du behöva hjälp av dom en vacker dag…

    Ska gå in och slå en morgonfet nu!