Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Ny setup, Några förslag på ändring? Reply To: Ny setup, Några förslag på ändring?

  • trasdockan

    Member
    2012-10-16 at 02:47

    Du klarar dig på 200w LE i det utrymmet, även om du kan knorra lite. Jag har kört på dubbla 200w LE lampor i ett 60×60 tält för många år sedan. Det var nästan lite för mycket, 300 w hade varit perfekt. Hade jag köpt nya grejer idag så hade jag satsat på dubbla sådana här armaturer istället
    http://www.professionalgrow.se/sv/tneon-2x-75w-armatur
    Det hade gett 300 w jämt fördelat över ytan, perfekt för en fin SCROG.

    När jag satte in den andra 200w LE lampan fick jag värmeproblem med 100 mm tt fläkten (kröp snabbt upp mot 30 grader). Jag tvingades sätta in en större fläkt för att lösa det. Så över 200 w le kan det nog bli lite väl varmt i ett 60×60 tält.

    Så nu är det sjukt jävla många tyckare här. Förvirrad ännu ;-) När det gäller odling är det som med det mesta, folk tycker olika. Olika personer är bekväm med olika lösningar, har olika erfarenheter och olika referenspunkter. Det finns inte ett rätt svar, bara en massa olika alternativ.

    Jag körde med samma näringar som drullis nämnde. Fick dem rekommenderade för länge sedan i en av odlingsbutikerna. Hur resonerade du när du prioriterade SuperVit & Rotstimulator före Hesi, Fosfor Plus. Tänkte att du kan få förklara så även gamla hundar kan lära sig att sitta.