Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Svenska coffe-shops före 2013? Reply To: Svenska coffe-shops före 2013?

  • letsgo

    Member
    2012-07-11 at 08:43

    produkten skulle vara gratis om energin skapades gratis OCH vi ägde fabriken OCH odlingsmarken och hade maskiner som tog fram varor på löpande band, så länge solstrålarna är gratis så går materail att skapa, gratis, då menar jag basgrejjerna för att överleva som inte behöver några märken utan bara råvaror typ, basics..

    en sån fabrik skulle även kunna tillverka förpackningar som bryts ner av naturen så Sverige blev fritt från skräp i naturen, en gång cycklade jag 5 mil för att få röka på en tråkig lördag, jag kunde verkligen se att folk kastar ut plast genom bilfönstret för det låg skräp brevid vägen i 5 mil och värst var det där det var skog..

    Aah jag ska verkligen försöka dra igång detta projekt, drygt att göra det själv bara jag hoppades att nån mer skulle inse allvaret och vilja hjälpa mig annordna sidan och folk..

    Jag tänker att om man har lika många frivilliga som posten har anställda så skulle man kunna dela ut ett brev på en dag..

    Jag tycker det är en ganska klockren uppfinning dock Tesla, om du visualiserar dig en cylinder fylld med vatten och en sjunkåFlyt-generator som du pressar in och ut luft för att få en att åka upp och ner i cylindern..
    Skulle väl vara rejält ologiskt att tro att luften du trycker in är exakt like mycket eller mer energi som generatorn skulle skapa..

    Om vi sen tänker på att den an göras hur bred som helst cylindern och en massiv geenrator och propeller skulle kunna användas , en sån generator som finns på stora vindkraftverk som klarar av 5 hushåll tex.. SjunkåFlyt generator skulle enkelt kunna snurra en sån generator med hjälp av gravitatinen och lite luft…

    egentligen skulle man inte ens behöva en luftslang om man bara kunde ha en luftventil på båtten av cylindern så skulle man kunna få generatorn att stig till ytan igen bara genom att släppa på ventligen i nån hundradel så lite luft fångar upp generatorn och tar den till ytan där luften släppa ut igen, och den sjunker..

    Sen spelar det ingen roll vad energilagar säger för den luftventilen på båtten skulle absolut inte dra lika mycket energi som generatorn skulle producera eftersom ventilen vet inte ens om hur mycket vatten som finns ovanför så den skulle omöjligt kunna bestämma hur mycket energi som kan prodceras eftersom det avgörs av djupet på cylindern..

    Det är logiskt för mig iaf sen spelar det ingen roll om ni vill se det eller inte.. Potentialen är obegränsad om man tänker på energi som går att generera från gravitationen på det ena eller det andra sättet..