Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Svenska coffe-shops före 2013? Reply To: Svenska coffe-shops före 2013?

  • letsgo

    Member
    2012-07-09 at 08:31

    Visualisera dig en vattencylinder som har en flytåSjunk-generator i den med en luftslang..

    propellern på generatorn skulle snurra ett visst antal varv på väg till botten beroende på vilket djup du använder… Ju djupare destå fler varv..

    För att du sen ska få ner luft så krävs det att du använder en pump dvs en propeller som kommer att snurra ett visst antal varv beroeende på mängden luft du behöver och flytkraften du vill producera..

    att säga att båda propellrarna i pumpen och generatorn skulle snurra exakt samma varv eller så skulle pumpen dra mer energi, är ologiskt..

    Pumpen skulle snurra mindre varv för trycket är inte automatiskt krävande av lika mycket energi som den skulle skapa.. generatorn skulle snurra så mycket du bestämmer den ska snurra genom att du bestämmer djupet.. Om vi skulle pumpa ner helium istället för luft skulle den antagligen flyta upp snabbare, jag vet dock inte om det skulle skapa mer energi eftersom det är lika mycket mängd vatten den ska igenom med propellern.. Om du vill säga att det är omöjligt för trycket gör så det inte skapar nått överskott av energi när trycket måste motarbetas, det är du jag menar att en sten som sänke och varför inte en inbyggd generator och batteri.. Och vad skulle energilagarna säga om generatorn utvinner syre ur vattnet för att sen kunna flyta upp? För det är väl bara en fråga om teknologi som snart blir tillgänglig såfort vi fått frihet eller diktatur på planeten..

    När man tänker på det så är det självklart att en hel stad skulle kunna få sin elektrisitet från en enda stor flytåSjunk generator..

    Jag tycker det är det tredje och mest solklara sättet att notera överskottet av energi som kan produceras från gravitationen..

    Självklart skulle jag erkännt att jag hade fel om jag hade fel men hitils har ingenting som någon skrivit får mig att inte se gravitationens energi..

    Men jag hoppas att nått av det jag skrivit får er att se gravitationens energi och hur ni kan generera gratis överksott från den..

    MVh