Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Sjukstugan Mina älsklingar har slutat växa, hjälp! Reply To: Mina älsklingar har slutat växa, hjälp!

#597441

@Folderman2 wrote:

Börja med att sänka lampan till ca 40-50 sedan skriver du inte hur gamla dom är, men det låter som om du kanske vattnar lite för ofta. vattna hellre mer sällan och mer.

Kan vara så att du bladmatar dom för mycket. Då tar plantorna upp vatten utan näring via bladen istället för genom röttermna.

Testa att sluta spraya dom i en vecka och se vad som händer. Det är lite överreklammerat att försöka hålla den luftfuktigheten hela tiden. Med 600w och ett avstånd på 75cm och en luft temp på 26 behöver du igentligen inte spraya dom.
Köp hellre en luftfuktare om du känner att du vill försöka hålla uppe luftfuktigheten eller sök på segelmetoden.
Jag höll på som dig i början av min kariär, men det blev rätt tröttsamt och efter att jag slutat att spraya dom har jag inte märkt någon skillnad alls måste jag säga. Bryr mig inte om luftfuktigheten alls. Det är vad det är när man odlar inomhus sprayar 2-3gånger i veckan kanske om ens det. och bara i vegg.

EDIT:

Läste ditt inlägg igen och är nu hyffsat säker på att det är som jag skrev först.
Du vattnat 1 1/5 – 2dl. Vilket gör att i en 3,5L kruka så tror jag att det är så att vattnet inte når ner till rotspetsarna ordentligt.
Det blir bara blött några cm ner i joden och du håller som jag skrev plantan vid liv pga att du blad matar den.
Vattna var 3:e dag och vattna tills du ser att vattnet runnit igenom hela ytan och ut genom botten på krukan. Kan kanske behövas 1L??

Dom är 2 veckor gammla, har sänkt lampan till 40 cm nu och vattnat dom så det rinner ut genom dräneringshålen.
Tackar så mycket för hjälpen, återkommer i slutet av veckan för en update.