Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Linbanans odlingstråd *Uppdatering* 20/11 – 2 rum, 0 kök Reply To: Linbanans odlingstråd *Uppdatering* 20/11 – 2 rum, 0 kök

  • linbanan

    Member
    2011-11-12 at 14:50

    Hejsan hoppsan grönt folk!

    Dags igen för en uppdatering.

    Jag har använt hjärncellerna och skapat mig lite mer höjd i vegrummet.
    Det var bara ca 5-10cm kvar för Cotton Candy till lampan så jag var tvungen att hitta på något.
    Jag lyfte upp reflektorn och la den över de två pinnarna som den egentligen är tänkt att hänga i.
    Reflektorn plattades visserligen ut en hel del, men det gör absolut ingenting.
    Tältet blir också lite stretchat men det går att stänga utan några problem.

    En liten närmare titt på CC som verkar trivas som fisken i vattnet.
    Hur stor bör en planta vara ungefär innan man kan börja ta lite sticklingar?

    Inne hos de autoblommande kvinnorna ser det i dagsläget ut så här.

    Dom har tagit sig till blomning och växer så fort att man som förälder känner sig mäkta stolt.
    Jag har börjat våga hoppas på att de tre största AKR kommer att ge mig en ganska bra skörd.
    Dom mår verkligen toppen just nu så jag håller tummarna att allt fortsätter i samma stil som det hittills gjort.

    Andra nyheter som jag kan komma med är att jag vid nästa löning troligtvis kommer att beställa ett Auto pot system.
    Funderar även på att köpa ett till Secret Jardin tält.
    Jag trodde att det lilla tältet jag har nu med sina 60cm i höjd var nog för ett par moderplantor, men jag tvivlar allt mer på det.
    Det behövs mer höjd och lilltältet kommer ändå att användas som torkskåp eller/och sticklingsrum.
    Sen kan ju aldrig ett eller fyra tält till vara till någon skada :)

    Varför inte bara tapetsera om hela lägenheten i mylar och hänga HPS lampor överallt!? Det verkar ju ändå vara åt det hållet jag är på väg 🙄

    Trevlig helg på er!

    Linbanan: Heltidsodlare och djurvän.