Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Linbanans odlingstråd *Uppdatering* 20/11 – 2 rum, 0 kök Reply To: Linbanans odlingstråd *Uppdatering* 20/11 – 2 rum, 0 kök

  • linbanan

    Member
    2011-11-03 at 14:11

    Hej igen allesammans!

    Då var det dags för en uppdatering.

    Vi börjar vår rundtur i det nya tältet.

    Här inne hittar vi numera LE lampan, en bordsfläkt samt en utsugsfläkt.
    Bordsfläkten behövs inte ännu och är just nu bara där för syns skull.
    Det högra fönstret är helt igen och det andra har jag öppnat litegrann. Det räcker för att få lillplantan i lätt gungning och samtidigt får jag konstant in frisk luft.

    Vi zoomar nu in lite närmare.

    Här har vi lilla Cotton Candy.
    Hon tar tid på sig den lilla rackaren men jag är säker på att det mesta händer under jorden just nu.

    Öppnar vi på “fukthuset” så hittar vi detta.

    Nej men ser man på! Lilla NLxBB har tidigare idag tittat upp ur jorden.
    I måndags satte jag fröet mellan papper, igår när jag såg en liten grodd åkte hon ner i lite såjord och idag är hon redan uppe på benen.
    Slutsatsen kanske är lite snabbt dragen eftersom det inte har varit samma frön, men såjord verkar vara betydligt mer lämpligt än vanlig jord, som jag använde till de andra fröna.

    Nu stänger vi vegrummet, backar 2 meter och kikar på vad man då ser igenom en kameralins.

    Bakom Dark Propagator tältet som står stadigt på ett litet bord har vi blomrummet.
    Vi tar oss en närmare titt in där tycker jag.

    Eftersom jag bara hade 1m ventilationsslang fick jag dela på den och hänga cooltuben högt för att slangarna skulle nå.
    Jag har köpt 1m till och skall senare idag hänga upp den i Easy-Rolls så att jag kan höja och sänka lite lättare.
    Tills vidare står krukorna på ett par stadiga lådor så att de kommer närmare solen.
    Fläkten är vinklad lite mot väggen så att luften studsar runt lite i tältet istället för att gasa på allt för hårt mot plantorna.
    Insuget är passivt och skapar det där lilla undertrycket som jag gärna har.

    Mina fyra Afghan Kush Ryder som växer så det knakar.
    Den yngsta uppe till vänster mår av någon anledning inte lika bra som de andra.

    Jag vet inte varför hon beter sig på det här sättet.
    Hon har haft samma uppfostran som de andra.
    Det syns kanske inte så bra, men hon känns lite “torr” och är lätt missfärgad åt det gyllengula hållet.
    Jag misstänker att det kan ha med luftfuktigheten att göra.

    Värmen i rummet ligger stadigt mellan 25 till 27C under ljusperioden som nu är 20/4. Det är jag mycket nöjd med.
    Under “natten” så sjunker värmen sakta ner till rumstemperaturen utanför tältet som är 21C.

    Luftfuktigheten däremot är betydligt svajigare.
    Den ligger mest kring ca 30-35% men ökar efter en vattning upp till ca 45%
    Före vattningen när det är som torrast är den så låg som ca 25%
    Det är den låga fuktigheten som jag tror är min största bov just nu.

    Värt att notera är också att de tre andra plantorna inte alls visar dessa tecken utan ser alla prima ut.

    Det var allt för denna gång odlarvänner.

    Vi ses snart igen!

    /Linbanan