Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Sjukstugan Kan det vara KH som skapar Lockout? Hesi Vs. Goldlabel Reply To: Kan det vara KH som skapar Lockout? Hesi Vs. Goldlabel

#593246

folderman2
Member

Tackar Cthullu. Nu har jag fått svar på några frågor ivf. Rotsystemet har nog aldrig varit skadat dock.
Som Cthullu säger så har det på de övre bilderna börjat på de nyaste bladen, Men i våra övriga baljor utanför testet kommer symptomen samtidigt över hela plantorna.
Det retar mig att jag inte kommer ihåg vilken tråd jag läste för någon vecka sedan där han som skrev inlägget skrev att han trodde att det var Mg på sina plantor då han också använde GL Hydro. Våra ser ut att vara exakt samma problem.

De övriga plantorna vi har där vi använder GoldLabel har mer eller mindre samma problem som PPP har på dessa bilderna.
De andra plantorna växer ok. Men näst intill samtliga plantorna i GL näringen har tendens till samma problem.
De andra systemen vi har är på +100L vatten där har vi cirkulation från bubblaren ner i en reservoar tank.

Jag ska nog ta att köpa 2nya lock i morgon om det är så att vi har 2 rotade kloner till och sätta ner 2st kloner av en annan strain i varje balja.
Men jag tror inte att det är klonen som är problemet eftersom de andra plantorna utanför näringstestet också visar symptomen.
Dessutom ska jag kolla vårat KH-Värde i morgon och om det behövs även höja upp det.
Så då är ju frågan relevant igen vilket KH-Värde som vi ska sikta på.. Någon???

Jag ska ta och maila GoldLabel och höra vad de kan ha för teorier på detta också då jag vet att dom följer våran Näringstest tråd.

Jag hoppas att jag kommer få mera hjälp av andra här även fast Cthullu är lite guru på detta med näring.
Har ni någon teori på vad som är problemet så gör gärna ett inlägg även om ni inte är säkra så kan leda någon annan in på rätt spår.

Med Vänliga Hälsningar // Herr C.Folderman