Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Vilket odlingssätt behöver minst underhåll? Reply To: Vilket odlingssätt behöver minst underhåll?

  • ookami

    Member
    2011-09-20 at 18:24

    Jag kör fyra plantor med ett quadgrow-system: http://nutriculture.com/passive/quadgrow-and-octogrow
    Plantorna växer i jord, och i jorden går det tygstycken ner i en behållare under krukorna som fylls på med vatten vartefter plantorna dricker. Under min förra odling, hade jag kapillärmattor som följde med. Under den här odlingen använder jag tygstycken som jag slet loss från avlagda kläder. Det fungerar det med. Under första odlingen var jag tvungen att vattna en gång i veckan som mest. Troligtvis blir det något liknande även under den här odlingen, men än är den på ett så pass tidigt stadium att den inte har kommit upp i den törsten.

    När man börjar odla, bör man helst kolla att allt fungerar som det ska. Jorden ska helst genomfuktas i början av någon anledning. När man ser att allt fungerar som det ska, kan man åtminstone om det bara rör sig om fyra plantor, lämna dem uppemot en vecka (bortser nu från att det finns andra skäl till att kolla dem oftare).