Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Min plan – Synpunkter & förslag mottages tacksamt! Reply To: Min plan – Synpunkter & förslag mottages tacksamt!

#589307

abstrakt
Member

Tältet kom igår och blev raskt ihopsatt! Även ballasten har jag kopplat och testat och allt fungerar strålande! Tusen tack Professional Grow!! :D

Jag måste säga att jag är besviken på Easy Rollers, den ena gav knappt motstånd så för att använda den var man isf tvungen att skruva varje gång man måste höja/sänka, och i mitt lilla tält så stal de dessutom väldigt mycket och behövligt takutrymme pga att de inte går att dra upp hela vägen (whyy?). Näe, kätting får det bli!

Ni sitter jag iaf och funderar över ventilationen… Fick ingen sladd med till fläkten apropå det, det är nog det enda jag kan klaga på hos ProGrow – kunde ha stått på sidan att det inte medföljde. Menmen, det löser man ju lätt!

(Såg nu att det medföljde stickkontakt till fläkten, men den hamnade i ballasten så oavsett vad så saknade jag en sladd.. :P )
Btw, visst kan man jorda cooltube’n och väggkontakten i samma jord på ballasten? Ballasten surrar om den är inkopplad utan att jag har någon lampa i, men är tyst om lampa sitter i. Läste att någon annan upplevt samma men fick ingen klarhet i om detta är pga något fel eller fullt naturligt..?

Ventilationen var det ja…

Jag önskar att DSII hade bättre öppning för passivt insug, den där flärpen måste ju släppa ut massor av ljus, eller vad är den öppningen till för!? Tänkte först koppla insug>fläkt>slang>kolfilter>cooltube>slang t. utsug, inte nödvändigtvis i den ordningen men alltså så att luften tas utifrån och går ut utan att cirkulera i tältet, men det känns knappast som att det kan vara optimalt då det isf inte blir något luftbyte i tältet öht, eller har jag fel? Planerar inte att tillsätta någon CO2 om det nu gör någon skillnad..

Vilket är förresten bäst; Att låta fläkten blåsa luft genom cooltube’n, eller att låta den suga luften igenom?

Funderar hursomhelst nu på om jag ska låta tältluften gå genom cooltuben ist och sen sätta ihop två avloppsböjar, dra genom den nedre ventilöppningen som ett upp-och-nedvänt “U” som passivt insug för att på så vis undvika ljusläckage, kan det fungera? De jag hittat är på 50mm diameter, är det för litet? Finns det bättre lösningar? Har en TT100 kanalfläkt som jag inte kan hitta max luftflöde på.. Bör jag kanske ha ett aktivt insug med datorfläkt istället för ett passivt?

1000 frågor!! Jag förstår att det här är en resa man måste gå igenom för man vill verkligen förstå allt! :D

(Det blir förresten 10x Double Gum, 3x White Diesel Fem. och 3x White Skunk Fem. från Sensi Seeds resp White Label ;) )