Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Lyckas inte rulla min joint, blir galen! Reply To: Lyckas inte rulla min joint, blir galen!

#579732

gunjab
Member

@Nisse_Hult wrote:

Jo, har hållt på tills dem blivit riktigt skrynliga ;) Tränar numera med bara tobak för att inte slösa på bra röka.
Har inte så svårt för att rulla det kompakt, det svåra är att:

1. Få det tillräligt nära å kompakt vid roachen. Den svagaste punkten blir alltid direkt efter roachen.

2. Få runt pappret så att man kan fästa fast det.

Löser jag bara dessa problemen så är det ju löst :D

Frugan sa till mig för en timma sedan att jag får använda OCB rullaren men tycker den gör dem så smala å långa. Ser inte snyggt ut. Spelar väl kanske igen roll men ändå.

En pipa är på inköpslistan, hoppas kunna hitta en som passar mig i smaken… Vill inte ha en gubbpipa =)

Under tiden så gäller det att träna å träna antar jag…

Aha du har liksom problem att få det att sluta tätt upptill? Är jag rätt ute..? Du måste använda andra tummen bättre, annars rullar du ju i princip en enhandsjoint, det är inte bra. Och så måste du strö bättre, bättre för mycket nere vid filtret än för lite, det är bara att trycka upp med filtret sen.
Kör på vattenpipa det är betydligt lenare mot dina lungor, då kommer du uppskatta det mer också, själva rökupplevelsen, det blir mer en liten happening, det är ganjans renaste/mest upplyftande form av intag. 😉
Annars haschbrownies, det är bara smula ned det i en smaskig chokladkaka, eller t ex. göra smör av det, att tas av en tesked med teet.
Betydligt mindre slösaktig användning av gräset. Dumt att elda åt kråkorna vet du väl. 😉 I äldre dokumenterade tider så har den vanligast intagits medelst mat, dryck eller vattenpipa… vetdu…. Det var ingen som var dum nog att dra det brinnande rakt ned i halsen och rätt ned i lungorna vettu. 😆 😉 :crap: 😉 😉 :stfu: 😉 :rofl: 😉 Fan hitta en massa roliga smilies :crazyeyes: :hemp: 8)