Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Blandad kompott – både ute och inne (update 19/8) Reply To: Blandad kompott – både ute och inne (update 19/8)

#579521

Anonymous
Guest

@acman wrote:

Kweed, Nej jag gjorde ju inte det men jag skulle uppskatta att jag använde ungefär 25-30g trim. Jag har inte en susning om utfallet är ok eller skit, allt jag vet är att rökat blev potent vilket är mer än man kan säga om trimmet. För övrig kommer jag nog att försöka utvärdera mina platser och modifiera utplaceringen lite. Det är nog mycket troligt att jag kommer att testa några fler ställen med som jag hade kollat i våras. Kom gärna med tips om haschframställning om du har några.
acman

Om du googlar “honey bee extractor” så hittar du tips på hur du använder butan(tändargas) istället för aceton.
En färdig extraktor kostar 200:- eller så men är enkel att bygga själv om man hellre vill det, produkten du får ut är mer potent och betydligt renare än det man får ut genom att använda aceton.
Bubblebags kan kanske också vara ett alternativ för dig om du vill göra på större mängder.