Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Flashback kritiserar swecan Reply To: Flashback kritiserar swecan

#577850

rammzi
Member

@Doktor_Knark wrote:

@rammzi wrote:

Så jag har en. Lämna över forumet och dess administration till någon. Kanske i händerna på en kunnig och rättvis person.

Jag tänker direkt på Lasse Andersson som faktiskt föreläser om medicinsk cannabis, någonting som er heta “nyhetssektion” helt verkar ha missat.

Gå in på U Nyheter och läs klistrade tråden så förklaras det hur man skall bidra med nyheter. Det är användargenererat material i forum. Jag anser dock att den nya metoden för att bidra med nyheter inte fungerar, för då hade vi kanske inte haft denna diskussion. Men i samma klistrade tråd så framgick att de kanske håller på att lösa detta, att det drar ut på tiden är en annan fråga men det är ett stonerforum så det kan väl ta lite tid. :)

Förutom nyheter, så verkar den andra stora frågan vara moderatorers dryghet (och vissa användares dryghet), men jag tror att det är perspektivberoende för jag läste igenom soptunnan nu, jag såg inget som jag reagerade på där, klockrena raderingar och till och med motiveringar i de flesta fall. Soptunnan borde annars vara en rik källa för att leda modsens dryghet i bevis, men trots all diskussion har få hänvisat till något konkret. Var är billball citaten? (Jag har inga, men det är för att jag inte läser hans PM, jag vet liksom redan vad det handlar om när jag ser hans namn i min inbox. :) ) Kritiken om nyheter är konkret och sann, men de har annonserat att det är förändring på G. Vad gäller modsens dryghet så är det ganska lite konkreta saker som kommit fram. Fritz olämpliga kommentar som jag förmodar inte var på allvar är en sak. Vore det verkligen ett omfattande problem skulle det väl ändå finnas fler konkreta citat från dessa ondingar. Mer än att folk blir förbannade, har själv varit förbannad på billball för att hans tolkning av reglerna inte stämmer med min, men detta är ingen demokrati och tur är det. Jag vill att kritikerna lyfter fram citaten, pekar på posterna och presenterar materialet som ligger till grund för ilskan.

Jag kan bara dra slutsatser från mina egna erfarenheter och det jag sett, utifrån vad jag sett och mina erfarenheter. Så finns två teorier. Modsen mobbar individer i PM och stänger av folk utan anledning. Eller: Det finns gott om tonåringar med fragila egon som ljugit om sin ålder och sedan sitter och lipar på flashback att Swecan är ett fascistställe, när de blivit utkastade för att de beter sig precis som omogna tonåringar.

Mina erfarenheter säger mig att det sistnämnda är det absolut vanligaste. Har hittils inte sett något som tyder på att den första teorin är det största problemet, men kommer några personer in med något konkret så… (Absolut ingen anklagelse om att de som upplever sig utsatta av mods är omogna tonåringar, jag menar att det sitter en hel del sådana på flashback och gnäller på swecan. Jag menar att problemet med dryga mods förmodligen inte är så omfattande som folket på flashback gör gällande.)

(Organisationen är inte ideel, arbetet är det. En mycket viktig skillnad.)

Dina erfarenheter igen. Javisst, då är det naturligtvis så. Bra att du inte upplever det så, vad ska jag göra åt det? Jag har aldrig talat om din åsikt, utan bara om min. Jag antar att eftersom du uppenbarligen tar åt dig så känner du dig träffad? Jag nämner ditt namn, ja, skyldig. Tycker du inte som jag så, ja, livet är så ibland.

Buhu.

Jag undrar varför du undviker de ämnen jag har pressat på och tycker att du gör fel i? Läs igenom och sluta vara så självgod. Hade det funnits en pajassmiley hade den hamnat –>

Du kollar i papperskorgen? Det tycker jag är onödigt. Läs i forumet. Det finns uppenbarligen folk som tycker som jag gör, eller är jag helt ensam? Jag vet faktiskt inte, jag låter orden tala sitt språk. Jag har aldrig rotat i papperskorgen. Så antingen så är jag lika efterbliven som du vill få det att låta eller så har jag en poäng. Du kan tycka vad du vill.

För du vet ju att du har rätt. Du sitter och konverserar med efter folk som inte på långa vägar är lika intelligenta som dig.

Eller?

Vad konstigt att du som redan har din åsikt klar för dig, med din ödmjukhet och allt annat som är så bra med dig (Ingen skrattsmiley, notera detta) men ändå tycker du det är relevant med min person?

“Sitter och lipar på flashback” säger du? Otroligt nedsättande och precis din stil. Kör på det. Hoppas du får en massa kompisar.

OK. Jag har varit i landet i tio år, ursäkta. Arbetet är ideelt men organisationen är inte det. Makes sense like a two dollar bill in the ass of a squirrel. Är det inte de som arbetar med organisationen som utgör organisationen? Jag är antagligen värdig att drivas med för detta uttalande.

Jag vet inte, svara gärna med PM för i den här tråden förstår jag inte riktigt varför du härjar när du uppenbarligen tycker att jag bara snackar skit och fabulerar ihop saker som inte finns. Vill du bråka med mig och ifrågasätta min person får du göra det via PM. Jag fyllde 18 för ganska exakt 11 år sedan.