Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Hur litet kan man egentligen odla? Reply To: Hur litet kan man egentligen odla?

#577655

grim
Member

@LR_Stuff wrote:

Okej, kan man i princip få skiten att bara växa upp på 12/12 för att få plantan så liten som möjligt, eller måste man vegga? Tyckte din blev lagom i höjd så LST lär man ju köra, men den blev rejält buskig och verkar ge lite för bra utdelning för min smak!

Kan man köra dubbla tekniker och klippa den för att hålla nere size? Hur mycket vågar man isf klippa?

Fin tråd du hade, blev verkligen inspirerad! Gillar att du odlar så enkelt och får det så bra :)

Såg förresten att du nämnde att dina plantor antagligen inte växer mer på höjden pga krukstorleken. Kan man jävlas lite med sin växt och ge den för liten kruka? Vad händer mer än att den inte kan växa sig stor? 😉

Ska försöka svara på dina frågor så gott jag kan :)
1: Det går absolut att köra 12/12 hela vägen för att få den att gå i blom så snabbt som möjligt, det är vad de flesta gör. Vid microodlingar så finns det inget skäl till att låta den vegga.
2: Visst skulle jag kunna klippa bort några grenar och blad för att få den ännu mindre, men jag förstår inte riktigt varför. Det är ju inte som att man måste röka upp allt på en gång :P
3: Man kan man köra dubbelt för att hålla den extremt liten om det är vad som strävas efter, det går att hålla dem extremt små bara med nedklippning med för den delen. Här är en tråd om att odla gräs, bonzai-style.
4: Det finns de som inte har gett sin planta mer än en ölburk att växa i, vilket givetvis ger en mindre planta. Vilka andra komplikationer som kan uppstå av att odla så litet är jag dock inte helt insatt i…

(ps. Även små plantor luktar rätt mycket utan kolfiler eller annat för att dölja doften.)