Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Hövdingens – 400w – Vanilla Kush m.m. -AVSLUTAD- Reply To: Hövdingens – 400w – Vanilla Kush m.m. -AVSLUTAD-

#575464

h
Member

Sista uppdateringen.

Ja, då sitter jag här.
Igår klipptes den absolut sista blommande plantan jag hade från denna logg.
Den hänger och ger rummet en fin arom som är mycket behaglig att komma in i.
Det är lite tankar, eller rättare sagt, många tankar som snurrar nu. Både där “livet” passerar i revy och tankarna om framtiden.
När jag sitter här, precis tänt mig en av den äldre mamman som har blivit riktigt fint kurrerat nu på 2-3 veckor, men kommer smaka än mer godare med tiden. Resan har varit mycket givande, på mer än 1 sätt; Jag har spridits av ett lugn både i resultat av droppen av moder jords ammande tutte i form av en underbar växt, men också av att få tagit hand om ett liv lite mer än man annars gör (Om mitt eget t.ex.).
Jag kanske blir lite “djup” när jag sitter här, men den här tiden jag spenderat av att se dessa växter gro så har jag förändrats mycket som person, då förhoppningsvis till det bättre, då jag gått igenom ännu en fas i livets hårda skola.

Min omgivning är nu stabil och jag fick ett bättre resultat än jag förväntade mig – Vad har man att vara bitter över?

För att nu få ett avslut på denna odlingsdagbok som kanske inte varit av det mest uppdaterade eller kanske intressantaste så är jag glad över att fler var med mig på resan och alla som gav sina vänliga ord och delade med sig av sin kunskap.

[u]För att få in lite slutgiltiga siffror[/u]:

Klon 1 – Vanilla Kush
Blomtid – 50 dagar (~65 är rekomenderat)
Avkastning – 18.8g (Mycket tjuvnyp)

Klon 2 – Vanilla Kush (Budröta)
Blomtid – 46 dagar (~65 dagar rekomenderat)
Avkastning – 8,4g (Resten var infekterat)

Mamma 1 – Vanilla Kush
Blomtid – 61 dagar
Avkastning – 24,5g
Metod/er – LST

Mamma 2 – Vanilla Kush
Blomtid – 62 dagar
Avkastning – (Hänger)

Northern Light
Blomtid – ~29 dagar
Avkastning – 14,4g
Metod/er – Sen LST
Notering – Klipptes mycket tidigt på grund av torka och tappat tålamod.
Fick även här ett antal frön som jag antar den fått från vanilla kush herren som var på besök lite för länge.

LowRyder x2
Blomtid – 42 dagar
Avkastning – ca 20g totalt

Sammanfattning:
Total avkastning: 86,1g
g/W: ~0,22

Tankar
Jag misslyckades relativt mycket denna odling.
Inte nog med att plantorna redan hade en begränsad höjd, så var jag tvungen att tillföra små krukor, uttorkningar (plural), övergödning, rotröta, bastuvärme samt lite budröta…
Men nu har jag lite mer kringliggande erfarenhet än endast guider. Jag har fått en känsla för hur en cannabisplanta fungerar från frö till skörd.
Vet även begränsningarna för mitt utrymme, vilket kommer resultera i att det kommer ske ett inköp av ett odlingstält i storlekarna 120x120x180.

Till Nästa Gång
Kommer fortsätta köra med 400w HPS. Kommer under det vegetiva stadiet både köpa 400w HPS samt en 105w blå lågenergi. Kommer även satsa på att få ut en/flera moderplantor som jag endast tar kloner av för att fylla upp hela odlingsutrymmet och blommar således endast dessa.

En prioritering till nästa omgång blir att försöka få pengar till en elektronisk ballast istället för magnetisk. Mycket av värmen i utrymmet var på grund av den, då den var inom samma utrymme som blommorna. När detta händer så blir det troligtvis att uppgradera till en 600w lampa samt införskaffandet av en MH, troligtvis en 400w dock för att kunna ha igång båda samtidigt.

En av många tankar är också att sluta snåla med krukutrymmet. Det framstod för mig tydligt att detta ger ett stort hinder under växten av plantorna. Således blir det att använda mig av 11L krukor i framtiden.

Så… Slutligen…
Tank för visat intresse, trevliga ord och er kunskap!
Kommer ikväll starta nästa omgångs dagbok med grundlig fakta osv.

Passar pipan.