Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken AF Lowryder#2 under LE i jordkällare Reply To: AF Lowryder#2 under LE i jordkällare

#572408

eskimo
Member

Ja, det är svårt att hålla sig från att titta till dem.

Luften där nere känns betydligt fräshare, men tempen håller samma, så hoppas på att ventilationen kommer duga som den är nu!

Jag mixtrade ihop ett segel nyss. Ståltråd, en tvåliters godislåda och en dubbelvikt tygbit blev kanon.
Man kanske inte ser det på bilden, men jag gjorde så att det blir en tunnel som det blåser igenom.
Tygets area mot luften är alltså större än vad det ser ut som :)


Dubbelvikt papper på sidorna av fläkten hoppas jag på ska reflektera liiite mer än om de
inte vore där. Men jag mår dåligt över hur tattigt det ser ut xD

För den som undrar så är fläkten en Noctua NF-S12B. Knäpptyst 120mm fläkt som trycker 100.6 m3/h (59.2 CFM)
Detta var den bästa fläkten jag hittade när jag när jag för två år sedan satt och skissade på en garderobsodling,
och räknade på hur mycket luft jag skulle vara tvungen att förflytta för att hålla rätt temp.
Formeln hittade jag här på forat någonstans, men har den avskriven i mitt CB-vetenskapanteckningsblock för den som inte orkar leta :P

MUMMA!


Här ser ni hur jag fäst fläkten i reflektorn. Blompinnar + ståltråd.

Plattjärnet som går tvärsöver reflektorn är för att stadga upp det hela. Ni som använt denna typ av
reflekor tillsammans med lampan vet att lampan är såpass tung att plåten vill på att böja sig,
och lampan hänger då ner på den sida där den inte är fäst i sockeln.