Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Sjukstugan Plantorna hänger :( Reply To: Plantorna hänger :(

#570753

doctordoom
Member

Utan någon som helst vetenskaplig backning så säger min ringa erfarenhet att första dagarna/veckorna så kan dom svaja lite innan dom fått en “stadig stam”. Men ganska snabbt så får dom styrkan att stå på egna ben. Har alltid kört en fläkt några timmar om dagen för att dom ska få lite extra tjocklek på stammen.

Gjort det med alla mina plantor och jag har bara behövt köra fläkten 3-4 dagar x12h. Det har räckt hela plantans liv så länge den fick den lilla extra “boosten” i början :)

Tips på mätare – http://www.kjell.com (kostar under 100kr)
Sök på: 48593

Alltså: dina plantor ser friska ut, problemet är nog hos dig som “nybliven” förälder. Lite överbeskyddande som jag tror alla var i början. Dom kommer också tappa dom där bladen efter ett tag. Någon drog liknelsen till “start motor” som plantorna utvecklar och sen suger ur allt för att växa snabbare :)

Edit: såg att du la till lite extra information!
~60w är ju ingen monster odling direkt men något kommer du få ut :) Skulle inte skada med att slänga in 2-3x30w till. Sen inte ha dom för långt från plantorna. LE fungerar att ha ~5cm från plantorna! Har du dom för långt ifrån så kommer dom sträcka på sig och bli ännu vingligare!

Alltså: nära = buske / långt ifrån= smal pinne