Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Har du också blivit “personlighetsförändrad” av cannabis? Reply To: Har du också blivit “personlighetsförändrad” av cannabis?

#570615

aiwass
Member

@Doktor_Knark wrote:

Välkommen! Alltid trevligt med nytt blod!

Tack!

Här i tråden vittnar flera om att de inte känner sig lika engagerade av det ytliga, inte lika intresserade av att delta i dösnack. Det upplever jag också. Jag vill att saker skall behandlas mer som när man funderar på saker när man är påverkad, man vrider och vänder på saker och går dem mer in på djupet. En ytlig diskussion blir därför ointressant, jag tycker det är roligare att diskutera saker på djupet, vrida och vända på det.

Då gillar vi det.
det är lätt att det blir mycket “Jag” i en sådan här tråd och det naturligtvis pga våra egna upplevelser och tankar.
Men för att återgå till ämnet så tror jag 😉 att cannabis öppnar upp ett annat “sinne” (om det är ok) ett sinne som inte alltid är förenligt med bara positiva perspektiv.Jag känner folk som blir väldigt “inåt” när de brukat.Och har diskuterat detta och slutsaten är entydlig, Man förstår.

Förstår vad?Ja det kan ju vara allt från att vi inte ÄR ensamma i univerum till ångesten att jag/man inte fanns vid sin väns sida när, när hon/han väl så behövde dig.
Eller exakt vad vi vill och kan.

Cannabis tillför bara THC till ditt blod, det kan inte skapa tankar i ditt huvud, inte skapa känslor. Det kan däremot riva fasader och dammar man byggt upp emot sin omgivning, och emot sig själv.(*)

Absolut!!Det KAN göra det och om jag ska prata om jag så har det skett.

Jag tror inte känslor går att skapa på något vis.Det är större än så och visar endast vägen för oss.Vilket är fruktansvärt svårt och jobbigt i den Värld vi lever i tror jag.Där pengar och materiell kärlek är stor för många.
Känslorna är redan där tror jag och jag tror också att vi har 4 stycken grund känslor.
Glad.Ledsen.Rädd.Arg. Det är väldigt viktigt att lära barnet att vara alla 4, att aldrig säga “var inte så arg” Eller “du ska inte vara rädd/ledsen” etc etc.

Där tror jag att cannabis kan vara en bra hjälp till de som inte ….” känner rätt känsla” Att cannabis öppnar upp det rätta jaget.

För att återkomma igen då 😉 Livet är en mix.Där ålder erfarenheter och en hel del annat spelar rollen.
Ytligheter är inte skoj nä.Själv fixar jag inte att sitta och prata om väder, och det händer faktiskt att jag gör/säger drastiska saker när ngn för det på tal.Som att tex säga just det!!Att väderprat är ngt som är ytligt men kanske ett sätt att bjuda in till ngt annat.Ngt som i de flesta fall (min erfarenhet) inte “ger ngt” mer än en trist fortsättning på hur vädret var vid denna tiden förra året….

Hoppas att ni som läser inte tycker det blev rörigt som jag själv tycker.
Spännande tråd.