Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Göra egen näring? Reply To: Göra egen näring?

  • cthullu

    Member
    2011-02-15 at 21:05

    Men alvarligt talat, en flaska tomatnäring får du nog tag på för under hundralappen på plantagen eller motsvarande och fungerar precis lika bra som snordyr specialanpassad näring från en growshop. Räcker dessutom ganska länge.
    Har du inte råd med det ens måste du leva i misär.

    Urin och vatten spätt 1:10 funkar bra i vegg, men aldeles för mycket N i förhållande till P och K för blom. Finns flera trådar om det som bill sa.

    Läser du genom hela trådarna i min signatur hittar du ganska många recept och hints om egen näring. Om du har kvar mycket jord i en påse: mycket enkelt och dessutom faktiskt funkar väldigt bra är “Cthullus eco-juice” du hittar hmm någonstans mitt i durbantopia tråden.

    En av de absolut pengasnålaste och ändå enkla varianten är väl att odla i köksavfall/sopor som jag bland annat gjorde i Experimentodlingar tråden. (visserligen inte ganja i den, men det som funkar för tomater och majs funkar också bra för cannabis)
    Men tar ju tid att samla på sig om du inte har tillgång till avfallet från en restaurant eller så.

    Om du väntar till i sommar kan du helt gratis plocka växter (satsa på växer och växtdelar med högt kaliuminnehåll) och jäsa dem i vatten.
    Googla eller sök här på “nässelvatten” vilken är suveränt i vegg, men inte optimalt i blom.

    Bor du på landet kan du norpa ur en gödselstack och odla i det eller sila vatten genom.

    osv

    osv

    osv..

    finns hur många sätt som helst att tillverka sin egen näring.