Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Everyonedoseit – 14e dagen (inget paket)

  • Creator
    Discussion
  • #56674

    doctordoom
    Participant

    Först mailet är det som står längst ner i tråden. Måste bara säga att jag är sjukt besviken att det som sagt kan ta längre tid att får något från UK än ASIEN… En polare som beställd EFTER mig och från Hongkong, h*n fick sitt paket före mig… Det tog 7 dagar… Jag har nu väntat 14dagar och det dom har att säga till sitt försvar är “our hands are tied with the policies of the postal system”

    Helt klart värt att varna folk



    Everonedoseit:, Oct-12 15:08 (BST):

    thansk for your feedback, our hands are tied with the policies of the postal system, but you will be contacted.



    DoctorDoom, Oct-12 12:47 (BST):

    Seems like it hasnt come today neither….. I know you have now
    power over the post service, but 13 days must be a failer even in
    your eyes? A friend of mine order almost the same stuff from an
    ASIAN site, that delivered there gods 3 days (AT LEAST) faster then
    you…. From ASIA! You guys (from what I understand) are located in
    the UK… thats a damn shame man…

    I dont want a refund or anything like that, all Im asking for is
    what Ive orderd. I am sad to say if it wont be here tomorow, I can
    not recomend EDIT to any friends or order from you ever again.

    Its not the service thats lacking, its not the prices, its not the
    well sorted webshop and nice looking site… The delivery is just
    to damn bad and from a Swedish grow site, more then me have waited
    far to long in order to get there stuff…

    It makes me sad :/



    On Tue, 11 Oct 2011 17:32:44 +0200 Everonedoseit:

    Orders, Oct-11 16:32 (BST):

    Hey,

    Thanks for letting me know, I have checked this order out and this was dispatched on the 26th of September through standard mail.
    Although you are unable to track it, standard mail can take up to 14 working days to arrive, but both postal systems will not chase this up until 30 working days after dispatch, which unfortunately means we are unable to chase this until the time has passed.
    I have received a few other customers chasing the same standard packages that have arrived a little after the stated time, there seems to be a slight delay with the local courier but I will look into this for you, and if this has still not arrived after the stated time, I will have no trouble at all resending through registered mail or refunding as requested.

    Thanks for your patience.

    Customer Support



    DoctorDoom, Oct-11 14:39 (BST):

    Its been 12 days now since you sent the package. Its not here
    yet…. Is it allways a maximum waiting time? Starting to get
    worried….



    On Mon, 26 Sep 2011 18:21:49 +0200 [email protected] wrote:
    >Your order has been successfully completed.
    >
    >
    >We have shipped your
    >order via ‘Standard International Mail (4 to 14 Working Days)’.

Page 1 of 3
  • Author
    Replies
  • #594512

    annie10
    Member

    Saker från England kan ta galet långtid.
    Fick vårt första paket efter 10 dagar,det andra efter 5 dagar,,detta paket är inne på sin andra vecka där det inte kommit fram..

    Vänta så kommer det nog..Men sjukt irriterande..

  • #594513

    tetra
    Member

    Beställde e-cigg från kina, tog 2 dagar från utsändning! Otroligt snabbt går det ibland.

    Stockholm-Arlanda, Sweden 13.10.2011 6:10 Avgångsskanning
    13.10.2011 6:08 Ankomstskanning
    Koeln, Germany 13.10.2011 3:58 Avgångsskanning
    Koeln, Germany 12.10.2011 23:00 Ankomstskanning
    Warsaw, Poland 12.10.2011 21:08 Avgångsskanning
    12.10.2011 18:46 Ankomstskanning
    Almaty, Kazakhstan 12.10.2011 16:57 Avgångsskanning
    12.10.2011 13:56 Ankomstskanning
    Incheon, Korea, Republic of 12.10.2011 10:32 Avgångsskanning
    12.10.2011 8:45 Ankomstskanning
    Shanghai, China 12.10.2011 6:10 Avgångsskanning
    12.10.2011 2:31 Exportskanning
    Shanghai, China 11.10.2011 22:17 Ankomstskanning
    11.10.2011 21:12 Avgångsskanning
    11.10.2011 18:12 Ursprungsskanning
    11.10.2011 16:33 Hämtningsskanning
    China 11.10.2011 3:36 Order behandlad: Redo för UPS

  • #594514

    katten
    Member

    Förra året beställde jag en minibong från en engelsk sida, den skulle vara en julklapp men tog tyvärr över 3 veckor på sig att komma över till Sverige.

  • #594515

    teslakid
    Member

    Brukar ta ca 5-7 dagar när ja bestält från edit..

    Men när posten slarvar bort ett paket är de inte mycket mer man kan göra än att vänta, edit och posten är ju två helt olika “bolag” så att skälla på edit hjälper inte alls eftersom dom inte kan göra något åt det.

    Dom erbjuder ju sen att skicka ett nytt paket med rekomenderad post (säkrare och snabbare) eller pengarna tillbaks, vad mer kan man egentligen begära?

    Du får skälla på posten ist för att dom slarvat bort dit paket ;)

  • #594516

    doctordoom
    Member

    Skriver även det i mailet Teslakid, att dom inte har någon makt över posten. Men tycker ändå det är beklagligt och att dom inte tar på sig mer ansvar när det gäller deras egna utskick. Det är trots allt deras varumärke som det handlar om!

    Hade jag varit dom hade jag bjudit på frakten när man beställer över 2-300a och skriver om leverans tiderna till +20days… Hade aldrig beställt från dom om jag vetat att det skulle ta över 14 arbetsdagar (inne på 21a dagen sen som skickade, 24e sen pengarna drogs)….

  • #594517

    jonasblane
    Member

    Tråkigt att höra Doctorn, men jag varnade dig i den andra tråden om EDIT! Men du kanske redan hade beställt då? hehe =)

    Till en början fick jag liknande svar från dom som du har fått. I slutändan fick jag aldrig hela mitt paket och dom ignorerar mina emails, usel service på en usel sida. Rekommenderar helt klart Head-Nature istället!

    Hoppas det inte är något dyrt du väntar på.

  • #594518

    sisu4life
    Member

    tråkigt tråkigt .. säg att du tänker polisanmäla domdå . kanske dom fattar valsen ..

  • #594519

    Jag handlar alltid av dom, kanske köpt 8 ggr från dom, alltid fått mitt “paket” super fort.
    Och oftast brukat dom kasta i lite armband och godis ^^

  • #594520

    teslakid
    Member

    Hjälper inte att polisanmälla när posten slarvat bort paketet.

    Från att dom lämnar paketet till posten/fraktfirman är det dens ansvar att få fram paketet, lixom delvis därför man betalar frakt..

    Är helt enkelt posten som slarvat nu, inte edits fel..

  • #594521

    jonasblane
    Member

    @Teslakid wrote:

    Hjälper inte att polisanmälla när posten slarvat bort paketet.

    Från att dom lämnar paketet till posten/fraktfirman är det dens ansvar att få fram paketet, lixom delvis därför man betalar frakt..

    Är helt enkelt posten som slarvat nu, inte edits fel..

    Posten slarvade isåfall bort mitt paket 2 gånger på raken om man ska tro på EDIT som du säger, de skrev att de skickade om paketet igen men samma sak med det. Tom brevlåda!

    Något som jag undrar över är om några här har BRA erfarenhet från deras service? Dvs ni som har haft problem med er order och ni har fått hjälp/blivit kompenserad.

  • #594522

    teslakid
    Member

    Skulle säga det är otur eller att posten på din ort är väldigt slarviga..

    Har bestält från dom några gånger och aldrig några problem..

  • #594523

    doctordoom
    Member

    @jonasblane: Hade beställt redan, hade beställt från dom en gång tidigare för ett par år sen tror jag (eller väldigt lik sida) och då fungerade det helt ok (~10dagar leverans).

    Servicen känns helt ok, det stora problemet är ju tiden det tar -,-

    Sen är det ett känt faktum att posten suger något otroligt. Fått hem skadade paket så många gånger även om det står ömtåligt på lådan -,-

    @GreenEyedGardner: Ja dom snackade något om att dom skulle slänga ner lite gratis skit. Inget jag var speciellt sugen på, men man var tvungen att skicka något mail om man inte ville ha det så… why not :)

    Kul att någon haft tur med dom, ju mer jag letar ju fler hittar jag som är sura på leverans.

    @Sisu4life: Med tanke på vad jag beställt och vart jag beställt från så är det helt uteslutet att blanda in polis eller myndigheter. Sen tror jag inte heller att dom ljuger, det är garanterat posten/transporten som tar tid på sig… :/

    @Teslakid: Skyller inte helt på EDIT, men delvis. Tycker dom borde säkerställa att posten kommer fram på ett så smidigt sätt som möjligt, något dom verkligen har misslyckats med. Om dom företagen som ska se till att deras leveranser kommer fram inte gör det, måste man DIREKT börja leta nya vägar/företag att arbeta med… eller hur?

  • #594524

    teslakid
    Member

    Jo håller med om det.

    Dom har ju inget val annars eftersom dom tappar kunder om de blir för vanligt med sånna problem :P

    Men säger dom att dom kan skicka nytt med rekomenderat så kör på det!
    Då kan man ju spåra paketet också :)

  • #594525

    iamthemoon
    Member

    De bemödade sej i alla fall med att svara dej, jag mailade dom två gånger utan o få svar. Handlar inte av EDIT längre.

  • #594526

    doctordoom
    Member

    @iamthemoon wrote:

    De bemödade sej i alla fall med att svara dej, jag mailade dom två gånger utan o få svar. Handlar inte av EDIT längre.

    Överväger verkligen detsamma. Beror lite på hur hela processen ser ut i slutändan, men som det ser ut nu så kommer det aldrig mer bli av.

    Jag menar… Går det snabbare att skicka samma saker den längsta sträckan på planten som UK -> Swe så är något tokigt…

Page 1 of 3

Log in to reply.