Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Vi som talar för cb måste hålla oss till sanningen. Reply To: Vi som talar för cb måste hålla oss till sanningen.

  • h

    Member
    2011-02-13 at 13:42

    @cthullu wrote:

    Det korrekta är väl ändå att söka svaret inom sig själv.
    När man klurat ut varför man egentligen har sin åsikt så är det lämpligt att det är från den utgångspunkten man argumenterar.
    Annars är man bara en hycklare, men iofs så är det ju så politiken fungerar inom de flesta frågor. Det är sällan argumenten som framförs är de egentliga orsakerna en politiker eller organisation vill ha genom någonting.

    Det är ju precis det hör som är problemet?
    hykleri är tyvär så inflätat i våra lagstadgar och politik i allmänhet att det ända sättet att påverka hyckleri är med mer hyckleri, oavsett vi vill eller inte.

    Se bara på hypen som var när California röstade för Prop. 19? Hur många sanna ord gav vår underbara (f.d.) Hälsominister som jag tror de flesta svensson faktiskt föll för, just för att hon var “hälsominister”.

    Debatten är intressant, för sanna argument leder till högre vetande och mer rättfärdiga argument, men det fungerar inte när både samhället och politiken är bygd på lögner.

    “DoctorDoom wrote:
    Där får man “sweeten the deal” med att komma med något som dom får för att vi ska få som vi vill. En grupp människor som blir matade med propaganda, lögner och forskning från människor som tjänar på att cannabis fortfarande är olagligt. Kommer ihåg hur det var första gången jag öppna ögonen på riktigt och började undersöka fakta. Skrämmande minst sagt hur man kan köpa skiten från människor man respekterar.

    Precis!
    Men propagandan genomsyrar allt och gör det svårt att bräcka murarna för att nå sanningen och upplysa folket.

    Jag vill tillägga att jag är generellt ingen samhällskritisk människa, jag tror på demokrati och kan finna mig i att ett folkvalt beslut blir som det blir, för det visar ju att (Av dom som röstar) befolkningen har en majoritet åt ena hållet eller det andra.
    Dock är problemet, från min synviknel, att det inte är folket som valt att det ska vara olagligt, utan våra ärade politiker som styr med just hyckleri och propaganda, på ett sätt eller annat.