• Anonymous

    Guest
    2011-02-12 at 17:40

    Om ALLA krävde att få lämna blodprov så polisen tvingades köra folk i skyttelttrafik till vårdcentraler/sjukhus och man på sätt konsumerade ett enormt antal arbetstimmar så skulle dom få sluta med att plocka upp folk och ta in dom för pisseprov i tid och otid.
    Som det är ju nu så att ta in någon för urinprov är snabbt/smidigt och är de poliserna som plockar in folk hyffsat selektiva så kommer man ha en förhållandevis “hög” grad av folk som pinkar positivt.
    Själva förfarandet med urinprov kräver ju extremt liten arbetsinsats eftersom du får sitta ensam på en bänk och vänta snällt, skulle dom å andra sidan få köra dig till sjukhus/vårdcentral och sen få ha 2 konstaplar som sitter där och väntar med dig i 2 timmar så skulle polisen själva rätt snart inse att dom skulle kunna göra mycket, mycket bättre saker av sin arbetstid.
    Jag har ingenting emot att umgås med polisen, det är dom som kommer hata mig – jag har all tid i världen, det har inte dom :D
    Amfetaminister och heroinister m.fl är ju i regel rätt allergiska mot poliser och vill därifrån fortast möjligt, jag låter det hellre ta en halv dag och får med mig ett negativt blodprov, sparar jag in lite dagsböter och 500:- till brottsoffermyndigheten på samma gång så blir det dessutom en ganska bra timpeng 8)