Nu börjar åldringarna snacka, aliens finns nog trots allt.

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Forum rules
BigBanana
Guleböj
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Nu börjar åldringarna snacka, aliens finns nog trots allt.

Postby BigBanana » 2008-07-25 9:35:54

Ja, det är spännande, många som sett och varit med om saker i vår moderna värld ligger ju inom en 10 år på dödsbädden, snacka om mycket dom kommer börja kvittra om sådant som varit klassifierat. Man har ju inget att förlora på att upplysa jordens invånare i det läget... Så min teori är att ju kommer få reda på en massa coola prylar av folk som tiden börjat komma ikapp.

Så här gick det iallafall att läsa på blockets rss-feed igårkväll:

Månfarare bekräftar utomjordingar
Sverige 24 jul 23:00

Edgar Mitchell, astronauten som sedan 1971 innehar rekordet som den som tillbringat längst tid på månen, menar att utomjordingar är ett faktum, rapporterar Sky News.

Mitchell, som nu är 77, ska under sin tid hos Nasa hört talas om ett flertal besökande UFO:n och menar att han är trött på att rymdorganisationen lägger locket på.

- Jag råkar vara privilegierad nog att känna till faktumet att vi haft besök på den här planeten och att UFO-fenomenet är på riktigt, sade han i en radiointervju.

Utomjordingarna ska enligt uppgift vara ganska lika den klassiska bilden av dem - småväxta med stora huvuden och stora ögon.

Nasa har uttryckt sin beundran för Mitchell men tillagt att de inte är överens i denna fråga.

Intervju med nissen, verkar vettig! Verkar ha en bra syn på saker och ting.

Wild-Jack
Småodlare
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Postby Wild-Jack » 2008-07-25 10:46:45

Jag vet inte riktigt va man ska säga om det :rofl:
gubben saknar uppmärksamheten från sin måntid?

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-07-25 12:16:16

[quote="Wild-Jack"]Jag vet inte riktigt va man ska säga om det :rofl:
gubben saknar uppmärksamheten från sin måntid?[/quote]

Tror inte ALLS det är det som är i görningen, han pratar mycket fint i intervjun och verkar inte ha så och törstande stort EGO som du verkar vilja tro...

anybodysmoker
Ganjaman

Postby anybodysmoker » 2008-07-25 12:25:42

För den som vill veta mer: Sök på The Disclosure Project på piratebay.

Det var inspelat may 2001 och jag tror det hamnar överst efter sökningen. (som dvd-rip eller dvd)

UFOn finns, men det är väl upp till var och en av oss att bestämma vad vi (vågar) tror på. Jag tror du är intresserad av the disclosure project BigBanana om du finner det Mitchell säger intressant.

The Disclosure Project är ett projekt skapat av Dr. Steven Greer med förhoppning att få fram sanningen till allmänheten som UFOs och den teknologi de har. Då deras teknologi löser alla våra problem med fossila bränslen. Men gissa vilka som inte vill att det ska ut? Bush o CO. de som har oljebolagen :).

Men sanningen behöver inte försvara sig och kommer förr eller senare bli allmänt känd - då endast lögner behöver försvara sig.

peace :hippie: !
- anybodysmoker

Jesus
Garderobssnille

Re: Nu börjar åldringarna snacka, aliens finns nog trots all

Postby Jesus » 2008-07-25 12:32:55

[quote="BigBanana"]Mitchell, som nu är 77, ska under sin tid hos Nasa hört talas om ett flertal besökande UFO:n och menar att han är trött på att rymdorganisationen lägger locket på.[/quote]

En 77-årig man som själv inte sett några UFO:n bekräftar att UFO:n finns, eftersom han hört folk prata om dem. Trovärdigt. :roll:

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-07-25 13:04:30

Självklart finns det aliens, jag bor granne med en..

Med tanke på att en stor del av de gamla astronauterna blivit knäppa och han i artikeln är 77 år så behöver man knappast vara raketforskare för att lägga ihop 2 + 2.. dessutom är de gamla månlandningarna bluff, det borde de flesta förstått vid det här laget, seriöst(ta bara att Nasa lyckats "slarva bort" en av historiens viktigaste dokumentationer, filmerna från månlandningen..)

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-07-25 14:23:00

Sammu, du kan inte blanda in Usa´s jävla blunder... Dags å glömma den incidenten tycker jag. Det var en rymdkapplöpning och sviniga och oärliga kräk som dom är valde dom att helt sonika fejka å snacka skit, föra folket bakom ljuset osv, precis det dom är duktigast på... Undrar lite över vilka det egentligen var som emmigrerade dit, det lär ju varit den mest skumsna av befolkningen, och det börjar väl klarna nu att Usa inte är så mycket att lita på.

Tror det finns mycket, extremt mycket där ute. Varför folk blir så finurliga när man börjar snacka ufon har jag ingen aning om... :) Men eftersom det är en fråga som berör så många så pass mycket tror jag sannolikheten är ganska hög att det verkligen är det. Saker vi människor hittar på brukar ju som bekant dyka upp förr eller senare... Hehe.

Anybody, tack för tipset. Satt själv å såg den här "UFO Files - An Alien History of Planet Earth" vilket föranledde min energiska reaktion när jag såg vad gubben satt å sa. Där intervjuar dom en massa folk som var inblanade i mycket i och om kring area 51 osv.

Varför skulle de gamla astronauterna bli galna, du menar alltså att det finns nåt som borde kallas rymd-psykosen. Samt vem är egentligen galen, vem är egentligen kapabel att döma någon annan, jag vet att jag inte är det iallafall. Jag vet att ingen på det här forumet är det iallafall.

Men jag blir ju totalt uppslukad av sånt som jag inte vet mycket om, och där hamnar ju såna här saker högt på listan.

Jesus, ja, jag vill gärna lyssna på honom, jag vill extremt gärna lyssna på vad han har att säga, vad han har att lära mig. Så kommentarer likt din är enbart bärare av negativ energi. Varför behöver man hela tiden belysa det ockulta med den där lycktan? Din smiley är dessutom hyffsat nedlåtande!

Peace!

Jesus
Garderobssnille

Postby Jesus » 2008-07-25 15:21:17

[quote="BigBanana"]Jesus, ja, jag vill gärna lyssna på honom, jag vill extremt gärna lyssna på vad han har att säga, vad han har att lära mig. Så kommentarer likt din är enbart bärare av negativ energi. Varför behöver man hela tiden belysa det ockulta med den där lycktan? Din smiley är dessutom hyffsat nedlåtande![/quote]

Är jag bärare av negativ energi för att jag föredrar att tro på logiska, sannolika och vetenskapliga förklaringar istället för flummiga önskedrömmar? Vad beträffar smileyn så är det väl inte mitt fel om du uppfattar den som nedlåtande. Är jag nedlåtande om jag talar om för någon som är religiös att jag tycker religion är bullshit? Ska jag verkligen behöva censurera mig själv av rädsla för att såra känslorna hos folk som lever (åtminstone delvis) i en fantasivärld?

[quote="BigBanana"]Peace![/quote]

Var någonstans? Tror du att vi någonsin kan leva i fred med varandra om var och en dikterar sin egen verklighet och inte klarar av att få denna verklighet ifrågasatt? Det räcker inte att ha frid i sitt eget sinne, folk behöver lära sig mer om den verklighet som vi alla faktiskt lever i, den verklighet vi alla delar. Enda sättet att avgöra vad som faktiskt är sant är med vetenskapliga metoder, bevis. Varför väljer folk att tro på hörsägen från en 77-årig gubbe istället för de vetenskapsmän som i decennier har studerat UFO-fenomen och konstaterat att det (hittills) inte finns några bevis för att UFO:n skulle existera? Jag säger som Carl Sagan, man behöver inte tro på någonting förrän det finns bevis. Hörsägen är inte bevis. Det finns minst 6 miljoner människor i världen som lever med psykossjukdomar. Det är inte särskilt konstigt att det emellanåt dyker upp folk som påstår att de har sett UFO:n. Vad är mest sannolikt: att en 77-årig gubbe fått en knäpp eller att UFO:n existerar?

anybodysmoker
Ganjaman

Postby anybodysmoker » 2008-07-25 15:29:49

Jesus
[quote]Är jag bärare av negativ energi för att jag föredrar att tro på logiska, sannolika och vetenskapliga förklaringar istället för flummiga önskedrömmar? [/quote]

Du har rätt, men den dagen du ser ett UFO som kommer din logik (om du inte blundar för det) att säga dig att de existerar och (om du vågar) så kommer även du börja tro på dem.

Men alla har rätt att tro vad de vill, så fortsätt gå på din logik, men neka inte andras tro på något. (inte för att du gör det, bara en heads-up).

Tänk på att det räcker med att [b]1[/b] UFO iakttagelse är riktigt för att det ska bekräfta utomjordiskt liv.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-07-25 15:44:32

UFO´s finns det väl dagligen, men utomjordlingar är nog mer sällsynt.. Jag är strikt logiskt tänkande och avfärdar att det finns aliens som flyger omkring och spanar på andra planeter.. vi på jorden sjunger ju på sista versen nu, samma sak händer garanterat med andra civilisationer, det sägs att när teknologin kommit fram till radion så har nedräkningen börjat till att vi kvaddar vår egen, så borde även gälla andra världar.. dessutom bedrivs kontinuerlig avlyssning av rymden för att fånga upp just radiosignaler eller andra tecken från andra planeter, hittills noll och intet i resultat, alltså finns inga andra världar som kommit lika långt som oss än(och om det funnits är det så länge sen att signalerna dött ut)..

Men universum är ju t o m större än tomrummet i min plånbok så man kan ju omöjligt täcka in allt.. Men jag är iaf bergsäker på att vi är ensamma i vintergatan, måhända det finns någon planet med amöbor eller encelliga organismer som klassas som liv..

(att jag påstår att UFO´s finns lite överallt är seriöst, vem har koll på allt som flyger, det kan ju vara ett kastat tefat som inte hinner uppfattas eller en oidentifierad insekt.. UFO=Unidentified Flying Objekt, finns inget som säger att det ska vara utomjordiskt, bara att man inte vet vad man ser..)

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-07-25 20:27:44

[quote="Jesus"]Vad är mest sannolikt: att en 77-årig gubbe fått en knäpp eller att UFO:n existerar?[/quote]

Vad jag menar är att dina åsikter inte gör någon som helst nytta ALLS i min tråd, och eftersom det här är ett GANJA-forum fyllt med som jag tror väldigt filosofiska människor som gillar att tänka på skit å saker, hur jefla otrovärdiga dom än må vara, just för det är kul. Det är sånt som gör mitt liv lite extra värt att leva liksom...

Det vore apafett hur som helst. Och tycker det är SÅÅÅÅÅÅ tråkigt att homo-bajs-sapiens spöade skiten av våra närmaste släktingar, det var väl typ chromagnon, eller nåt, bara gissar... Men tänk om dom levde på jorde idag med oss, hade vart stört coolt att ha ytterligare en ras att snacka med och handla. Lära sig av osv. Men istället slog våra förfäder sonika ihjäl dom, kanske dikterar fabler och påhitt men jaja.

Tycker bara att tex pyramiderna är jävligt mind-boggeling, och att världen handlar om så mycket annat än vad våra medvetanden är lindade runt...

Nä, men det är synd att vi jämt ska slå ihjäl allt på nya platser vi upptäcker. Samtidigt hoppas vi liksom att aliensen inte skulle förgöra oss om dom skulle dyka upp en dag bara sådär. Om dom är en gnutta som oss skulle dom ju tom gilla att förgöra oss på de mest smärtsamma sätten. Finns ju så många av oss, så dom kanske skulle öppna nöjesfält med massa olika optioner för att lemlesta och utplåna människoliv.

Hoppas they come in peace. Hoppas...

Du behövde inte lägga gargongen så hårt iallafall, det var det jag ville få fram... :(

Jesus
Garderobssnille

Postby Jesus » 2008-07-26 1:56:29

[quote="BigBanana"]Vad jag menar är att dina åsikter inte gör någon som helst nytta ALLS i min tråd, och eftersom det här är ett GANJA-forum fyllt med som jag tror väldigt filosofiska människor som gillar att tänka på skit å saker, hur jefla otrovärdiga dom än må vara, just för det är kul. Det är sånt som gör mitt liv lite extra värt att leva liksom...[/quote]

Jag förstår vad du menar. Det är bara det att jag tycker att det är just här som mina åsikter gör mest nytta. Jag tycker också om att filosofera, men jag tycker att många i dagsläget glömmer bort att vi har en filosofihistoria som är flera tusen år gammal och väldigt omfattande. Varför börja i princip från noll och utgå från spekulationer när det redan finns logiska resonemang och effektiva metoder för att avgöra vad som är sant? Själv tycker jag att det är roligt och upplyftande och till och med spirituellt att lära mig nya saker om vår art och vår planet och vår plats i universum och det männskliga medvetandet och allt annat. Vårt universum är tillräckligt fantastiskt och spännande utan UFO:n eller andra saker som sannolikt inte existerar.

[quote="BigBanana"]Det vore apafett hur som helst. Och tycker det är SÅÅÅÅÅÅ tråkigt att homo-bajs-sapiens spöade skiten av våra närmaste släktingar, det var väl typ chromagnon, eller nåt, bara gissar... Men tänk om dom levde på jorde idag med oss, hade vart stört coolt att ha ytterligare en ras att snacka med och handla. Lära sig av osv. Men istället slog våra förfäder sonika ihjäl dom, kanske dikterar fabler och påhitt men jaja.[/quote]

[quote="BigBanana"]Tycker bara att tex pyramiderna är jävligt mind-boggeling, och att världen handlar om så mycket annat än vad våra medvetanden är lindade runt...[/quote]

Jag håller med. Det finns många mysterier.
Hur försöker du forma ditt medvetande?

[quote="BigBanana"]Nä, men det är synd att vi jämt ska slå ihjäl allt på nya platser vi upptäcker. Samtidigt hoppas vi liksom att aliensen inte skulle förgöra oss om dom skulle dyka upp en dag bara sådär. Om dom är en gnutta som oss skulle dom ju tom gilla att förgöra oss på de mest smärtsamma sätten. Finns ju så många av oss, så dom kanske skulle öppna nöjesfält med massa olika optioner för att lemlesta och utplåna människoliv.[/quote]

Här kommer en fellow stoner med ett "nytt" perspektiv på framtiden (och samtiden):
Jag såg Susan Blackmore första gången i en dokumentär om brittiska ganjarökare: (finns förmodligen på torrentsiter, bör ses av alla stoners).
p.s. Don't forget... :wink:

[quote="BigBanana"]Du behövde inte lägga gargongen så hårt iallafall, det var det jag ville få fram... :([/quote]
Jag lägger min jargong på den nivå jag tror är nödvändig för att göra nytta. Jag "regnar inte på din parad" med syftet att vara elak eller tråkig eller cynisk. Jag inbillar mig att jag tillför någonting som kan ge dig mer intressanta idéer än UFO:n. Du tar till dig det du vill av det jag skriver. Om jag råkar trampa någon på tårna, so be it. Ibland måste man knäcka några ägg för att göra en omelett...

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-07-26 8:07:59

Jo, jag vet att vårt universum antagligen enligt rim å reson inte innehåller massa smarta snubbar. Men det finns ju andra dimensioner, det finns ju kanske andra sorts former av tid osv... Jag håller det där jävligt öppet iallafall, hehe.

Men det är sant man borde sitta på stadsbiblioteket och läsa en jävla massa skit. Det finns det tid för när mitt spring i benen har avtagit... :)

Håller med om att universum är oändligt vackert och fyllt av mystik. Har en 8-gigs film från hubble-teleskåpet jag tänkte glutta på å bli ännu mer amazed...

Susan Savage har jag koll på, också sett den dokumentären som för övrigt är guld om man vill ta bort lite av skräckstämpeln på CB eftersom det ju är söta tanter å farbröder som pratar gott om drogen... :)

Ja, pyramiderna och allt gammalt mystiskt tycker jag nästan är intressantare än UFO´s, men samtidigt är det just Aliensen som skulle kunna berätta, and set things straight. En sak är säker, jag skulle vilja se hur dom byggde dom där små gillestugorna av miljontals stenbumlingar, för perfekta. Men det är mest den sjuka kollen på universum de gamla civilisationerna verkade ha som gäckar mig. Hur!

Samma sak med naturfolk som utför rent kemiska laborationer för att ändra preferenserna hos olika ting, hur. Liksom... Känns som nån smart jävel varit här å lärde oss massa high tech stuff.

Jag formar mitt medvetande efter min alldeles egna verklighet, min alldeles egna moraliska uppfattnig osv... Försöker spräcka mina och andras fördomar genom att vara någonting jag absolut inte förväntas vara. Försöker hela tiden belysa eller hitta vad som är onödig crap e ens medvetande och elliminera dessa. Till exempel min syn på cannabis som från början var ganska extremt negativ, en gång när jag var berusad på en resa till grekland höll jag på att spöa på en kille som kom på moppe å skulle sälja några sköna gram. Idag vet jag att han var en av de goda, och att jag i det tillfället var en av de onda. Things change, ingen är på samma mentala plats hela livet, ofta är man bara där några månader. Man bygger sin verklighet runt sina tankar, därför har jag fattat hur OTROLIGT viktigt det är att man tänker "rätt".

Men iallafall, jag har försökt ställa samällets alla prioriteringar mot väggen för att se vilka som är på riktigt å vilka som är på låtsas. Its a journey allright.

Neej debatten behövs, vill inte ha en massa hålla-med-snubbar endast. Men det är kortfattningen som gör det lite ledsamt liksom. Så lätt att såga på bara en rad ibland... Men det är väl så, en såg sågar ju bara ett tunt snitt.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-07-26 8:27:19

[quote="BigBanana"]Jo, jag vet att vårt universum antagligen enligt rim å reson inte innehåller massa smarta snubbar. Men det finns ju andra dimensioner, det finns ju kanske andra sorts former av tid osv... Jag håller det där jävligt öppet iallafall, hehe.

[/quote]
Nu börjar du prata mer realistiska teorier, dimensioner.. Jag har läst att det finns de som hävdar att i vår värld ska existera åtminstone 11 dimensioner(fyra-fem kanske sex stycken känner man ju till men resten??), det är spännande att tänka på.. när jag är flumsen och råkar fastna i existentiella tankar händer det att jag glider iväg i dimensionstänkande, bl a att när man dör märker man det inte utan går vidare i en splittad dimension, det skulle kunna förklara varför jag alltid haft marginalerna på min sida vid olyckor med mera.. ibland när man är rejält inne i såna tankar blir man nästan sugen att testa hur långt man kan gå.. 8)

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-07-26 8:45:29

Sam, kolla på Susan Blackmore! Alla andra också!

Jesus, tack, idag börjar en ny hjärna vandra på jorden. Det hon sa var extremt upplyftande. Jag vill springa och krama henne! It all seems so clear now.

Nä, inte det minsta, men nu blev allt faktiskt en smula klurigare, och desto intressantare. Otroligt mycket desto intressantare.

Att veta att hon smiskar gräsguden lika väl som jag, är en vetskap som binder in en hel del extra kännande i klippet. Nu ska jag surfa runt mer på Ted. Eller gå ut i solen å lägga mig på en parkbänk.

Edit: Men jag är ju en usel replikator. Jag försöker hela tiden hitta egna sätt och är skeptisk ända tills jag blir motbevisad. Vi stoners överlag är nog sämre på att följa den där pryl-teorin än average joes spankin hoes.

Steve-O
Nyfrälst och hög

Postby Steve-O » 2008-07-26 10:31:49

Tror man på utomjordingar är man superkorkad

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-07-26 10:47:45

[quote="Steve-O"]Tror man på utomjordingar är man superkorkad[/quote]
Det finns tomtar som tror på gud och jesus å, de är om möjligt ännu mer korkade, men det ses ju som legitimt..

Jultomten
Ganjaman

Postby Jultomten » 2008-07-26 11:36:44

Den dagen Edgar Mitchell säger att han aldrig varit på månen så kan jag tro på honom :D Nämen, man vill ju tro att vi någonstans ute i vintergatan en vacker dag kommer att finna andra intelligenta tvåbenta små grå stoners. Det enda jag bävar för om det skulle komma till detta är alla dessa trailertrash UFO-nördars reaktion, skulle det kännas roligt om de faktiskt hade rätt? :D

Lite off men: jag hoppas att ni alla har sett Masters of Science Fiction, man behöver inte vara insnöad i sci-fi för att uppskatta filmerna. Filmen där utomjordningarna äntligen dyker upp och visar upp sig för hela världen är lustigt nog ganska gripande och den får en att tänka till. SE!

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-07-26 17:27:49

[quote="Jultomten"]Lite off men: jag hoppas att ni alla har sett Masters of Science Fiction, man behöver inte vara insnöad i sci-fi för att uppskatta filmerna. Filmen där utomjordningarna äntligen dyker upp och visar upp sig för hela världen är lustigt nog ganska gripande och den får en att tänka till. SE![/quote]

Hörde lite om Masters of Horror, men det finns en sci-fi gren också, sweet!

Men det låter som du inte sett Jesus klipp med Susan, hon snackade om kopiering och om information. Och att vi är informationbärare, inget annat. Typ. Extremt matnyttigt... Sedan klickade jag på en annan film om nån designer som designar saker i väldigt naturnära former, han var väldigt noga med att få med att han brukat cannabis i sitt speech. Så jag undrar om inte hela den där tillställningen med alla dom brightaste människorna på jorden egentligen bara är ett jävla stort smokers-konvention, för vi smokers är ju just det, dom brightaste... Typ... Haha.

[b]Att döpa sig till Steve-O på swecan betyder väl också att man är superkorkad isåfall, om vi nu ska ge oss in i att döma varandra.[/b]

Inget illa mot varken dig eller den riktiga Steve, tycker faktiskt han är och verkar väldigt sympatisk å snäll. När han inte är sin karaktär "steve-o" iallafall.

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-07-26 22:50:55

Nu slog det mig att Aliens ju så klart är människor från en annan dimension! Det är fan "mest" logiskt [b]just nu[/b] iallafall!

:hippie:

Edit: Sen slog det mig att jag varenda jävla gång jag har skördat ett sativagräs sitter och blir fullkomligen uppslukad av det mest jävla okända jag kan hitta, sist var det pyramider som blev min stora inspirationskälla. Nu är det typ Aliens och vårt undermedvetna som är på tapeten... :D

Alla borde odla wydnXfm... And then let the filosoftankar begin.

Edit II: Tänker inte alls på samma sätt som när jag röker Indica. Då är det mest serier å family guy... OT

RodTjur
Garderobssnille

Postby RodTjur » 2008-07-26 23:06:04

Lite OT: (för alla oss som tror på utomjordingar)
Om det finns intelligent liv någonstans där ute krävs ju att planeten har ett klimat likt jordens, och vad växer på jorden? Jo, cannabis.
Är vi ensamma om att röka cannabis i universum? :roll:

Om man skulle hitta någon planet lik jordens borde väl även samma saker kunna växa där?
Skulle vilja prova lite space-röka :P

Edit: Då kan man göra en äkta Spacecake 8)
Last edited by RodTjur on 2008-07-27 0:00:29, edited 1 time in total.
"The reason that drugs kill people is that drugs is drug"
-Sofia Modigh [KD]

Who need drugs when there is weed?

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-07-26 23:32:27

För mig räcker det gott och väl med att odla strains från andra dimensioner :love:

Åhh, så smarrigt... :lol:

Jultomten
Ganjaman

Postby Jultomten » 2008-07-27 1:27:03

Hmm, nja, håller inte riktigt med om att liv kräver en planet/värld med egenskaper liknande jordens. Glöm inte att sannolikheten att kiselbasterat liv är större än för kolbaserat! :D Droger som påverkar kiselbaserade livsformer är inget man skulle vilja dra ner i sina lungor...

RodTjur
Garderobssnille

Postby RodTjur » 2008-07-27 2:25:50

[quote="Jultomten"]Hmm, nja, håller inte riktigt med om att liv kräver en planet/värld med egenskaper liknande jordens. Glöm inte att sannolikheten att kiselbasterat liv är större än för kolbaserat! :D Droger som påverkar kiselbaserade livsformer är inget man skulle vilja dra ner i sina lungor...[/quote]

Jag har även funderat en del över att det kanske inte [i]behöver[/i] vara som jordens klimat, vem säger t ex att cellerna och mikroorganismer och allt vad det nu heter är likadant överallt i universum? oj vad tankarna flödar nu ett tecken på hur trött jag är :D Men jo, vem säger att de behöver se likadan ut? bakterierna som funnits på jorden sen Big Bang kanske såg helt annorlunda ut än vad de gjorde idag? Bara att cellerna ändrat utseende för att de anpassat sig, fast jag är för trött för att tänka på allt det nu skulle inte förvåna mig om det ser ut som att det är skrivet av en 13 åring haha

Edit: Vad menas med kisel/kolbaserade?

Godnatt :)

-Sofia Modigh [KD]

anybodysmoker
Ganjaman

Postby anybodysmoker » 2008-07-27 6:35:45

[quote="BigBanana"]För mig räcker det gott och väl med att odla strains från andra dimensioner :love:

Åhh, så smarrigt... :lol:[/quote]

Undrar hur gräs ifrån en annan planet hade påverkan en? 8O

[quote]Hmm, nja, håller inte riktigt med om att liv kräver en planet/värld med egenskaper liknande jordens. Glöm inte att sannolikheten att kiselbasterat liv är större än för kolbaserat! Droger som påverkar kiselbaserade livsformer är inget man skulle vilja dra ner i sina lungor...[/quote]

Jag hörde en historia om livsformer som är vegetabiliska, som en frukt. Det är lite coolt, och det borde ju finnas levande träd som i Sagan om Ringen :) (ååh, fantiserar iväg nu :) )

:hippie:

Koi
Garderobssnille

Postby Koi » 2008-07-27 11:21:48

[quote="BigBanana"]Nu slog det mig att Aliens ju så klart är människor från en annan dimension! Det är fan "mest" logiskt [b]just nu[/b] iallafall!
[/quote]
Annars är det ju många UFO-entuisaster som hävdar att utomjordingar har varit här på jorden i flera omgångar. Enligt dom rör det sig om framtida människor som rest tillbaka i tiden och till vår planet för att hämta DNA, då deras genpoler har blivit för få och lika varanda.

Flummigt värre, inte direkt något jag vill tro på. Då ser jag hellre att "aliens" är parallela dimensioner.

Men så länge det inte finns tillräckligt med bevis. Tror jag bara på hederlig vetenskap.
[i]Once a man and twice a child,
and everything is just for a while.[/i]

Embias
Småodlare

Postby Embias » 2008-07-27 14:35:01

Min svärmor har sett ett UFO, -inget man rapporterar, sa damen
då blir man väl inlåst. :lol:

Jesus
Garderobssnille

Postby Jesus » 2008-07-27 18:06:01

De flesta forskare idag tror nog att chansen för liv på andra planeter än vår egen är betydligt större än chansen att vår planet skulle vara den enda i universum med liv. Universum är stort. 100 miljarder galaxer med 100 miljarder stjärnor i varje galax. Det finns massor med platser där det kan tänkas uppstå liv. Universum är stort. Att hitta liv i något så stort som universum är däremot inte lätt.

Vi är förmodligen bara ett par år från att bevisa att liv är något som uppstår spontant ur kemi om förutsättningarna är rätt. Med andra ord är liv något oundvikligt om förutsättningarna är rätt. Och i ett oändligt universum finns rätt förutsättningar sannolikt på många platser.

En annan intressant grej är att vi snart kan skapa nya livsformer med bioteknik:

RodTjur
Garderobssnille

Postby RodTjur » 2008-07-27 18:32:41

Undra vad som finns bortom rymden, det måste väl vara något eftersom universum expanderar hela tiden...

-Sofia Modigh [KD]

Jesus
Garderobssnille

Postby Jesus » 2008-07-27 18:35:16

[quote="RodTjur"]Undra vad som finns bortom rymden, det måste väl vara något eftersom universum expanderar hela tiden...[/quote]
Flera universum?

RodTjur
Garderobssnille

Postby RodTjur » 2008-07-27 20:09:09

[quote="Jesus"][quote="RodTjur"]Undra vad som finns bortom rymden, det måste väl vara något eftersom universum expanderar hela tiden...[/quote]
Flera universum?[/quote]

men det borde väl finnas något som separerar de? nej fan orkar inte tänka hjärnan sprängs snart haha

-Sofia Modigh [KD]

Steve-O
Nyfrälst och hög

Postby Steve-O » 2008-07-27 21:38:08

[quote="Jesus"]De flesta forskare idag tror nog att chansen för liv på andra planeter än vår egen är betydligt större än chansen att vår planet skulle vara den enda i universum med liv. Universum är stort. 100 miljarder galaxer med 100 miljarder stjärnor i varje galax. Det finns massor med platser där det kan tänkas uppstå liv. Universum är stort. Att hitta liv i något så stort som universum är däremot inte lätt.

Vi är förmodligen bara ett par år från att bevisa att liv är något som uppstår spontant ur kemi om förutsättningarna är rätt. Med andra ord är liv något oundvikligt om förutsättningarna är rätt. Och i ett oändligt universum finns rätt förutsättningar sannolikt på många platser.

En annan intressant grej är att vi snart kan skapa nya livsformer med bioteknik:
[/quote]

Visst är sannolikheten att det finns liv i rymden stor. Men nu pratar vi väl om intelligent liv som kommit LÅÅÅÅNGT LÅÅÅNGT i utvecklingen och som reser miljontals ljusår till vår planet för att sen hålla sig gömda(:rofl:) förutom för vissa amerikaner och rednecks (:rofl: :rofl:)

Detta är verkligen skrattretande

Jesus
Garderobssnille

Postby Jesus » 2008-07-28 0:03:33

[quote="Steve-O"]Visst är sannolikheten att det finns liv i rymden stor. Men nu pratar vi väl om intelligent liv som kommit LÅÅÅÅNGT LÅÅÅNGT i utvecklingen och som reser miljontals ljusår till vår planet för att sen hålla sig gömda(:rofl:) förutom för vissa amerikaner och rednecks (:rofl: :rofl:)

Detta är verkligen skrattretande[/quote]

Jag håller med dig i sak, men tycker inte man skall skratta åt folk bara för att de inte är insatta i hur kosmos ser ut, hur liv uppstår och fungerar, och hur man väger sannolikheter emot varandra (dessutom bör man vara lite ödmjuk inför det faktum att saker kan förändras fort, tänk bara vilken påverkan Einstein haft på vår bild av både kosmos och mikrokosmos). Sannolikheten för att utomjordingar besöker oss, eller ens har möjlighet att besöka oss, beskrivs bäst med citatet: "Yeah, when pigs fly out of my but!", men ändå upplever väldigt många människor kontakt med utomjordingar. Vetenskapliga förklaringar till dessa fenomen finns (hittar tyvärr inga bra källor just nu (har druckit öl :wink: )), men hittade ett bra klipp på ted.com om skeptiker som sammanfattar på ett bra sätt hur folk gärna lurar sig själva (och varandra) och varför man bör vara skeptisk:

Alla bör se detta klipp (speciellt anybodysmoker :wink:).

MedicalUser
Gräsfläckar på knäna

Postby MedicalUser » 2008-07-28 17:47:23

[quote="Jesus"]Alla bör se detta klipp.[/quote]
Det där tror jag inte ett dyft på, bara en massa grejor han hittat på internet.
Jag är skeptisk = :D
On the eight day he said...
Let there be weed... :hemp:

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-07-28 19:35:35

Ja, den sista snubben gjorde en show av folks dumhet, han höll inte "TED" - måttet tycker jag... Lite för mycket flams. Lite för mycket ha-ha.

Glodde på Stephen Hawking istället, grym hjärna. Skulle vilja bjuda in hela TED-gänget å låta dom sova på min soffa. Bra å ha liksom, när man vill veta något eller så... :)

Jesus
Garderobssnille

Postby Jesus » 2008-07-28 19:53:43

[quote="BigBanana"]Ja, den sista snubben gjorde en show av folks dumhet, han höll inte "TED" - måttet tycker jag... Lite för mycket flams. Lite för mycket ha-ha...[/quote]

Michael Shermer är chefredaktör för och grundare av tidningen "skeptic magazine" samt "Executive Director of the Skeptics Society" och bedriver mycket forskning och är välkänd inom forskarvärlden. Han gör inte show av folks dumhet, han förklarar hur människans medvetande fungerar och varför folk tror på så mycket strunt. Det spelar ingen roll om man dum eller smart, ALLA ser moder theresa i kanelbullen och hör baklängestexten i stairway to heaven eftersom det är så hjärnan fungerar. Hjärnan är inte en perfekt maskin och det är därför man bör vara skeptisk.
Många av TED-talen är lite ha-ha. TED samlar massor med talare en gång om året och varje talare har 18 minuter på sig att tala om vad som ofta är ett helt livsverk. Inte helt lätt.

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-07-29 20:23:10

Ja, exakt han håller på med tidningar, det var väl det jag kände av... Inget ont alls... :)

Men ok, dom får bara så kort tid, skulle kunna sitta å lyssna i dagar på vissa... :(

wutangisforthechildren
P.I.M.P.

Postby wutangisforthechildren » 2008-07-30 14:15:26

1. Varför skulle alla världens statsapparater vilja mörka faktumet att extraterrestriskt liv existerar? Forskare runt om dedikerar sina liv åt att verifiera och falsifiera hypoteser. Varför skulle då världshistoriens onekligen största paradigmskifte hemlighållas?

2. Hur skulle det kunna hemlighållas i ett informationssamhälle där pressen nära på granskar vad varje nytillsatt politiker åt till frukost i maj månad 1983?

anybodysmoker
Ganjaman

Postby anybodysmoker » 2008-07-30 23:13:21

[quote="wutangisforthechildren"]1. Varför skulle alla världens statsapparater vilja mörka faktumet att extraterrestriskt liv existerar? Forskare runt om dedikerar sina liv åt att verifiera och falsifiera hypoteser. Varför skulle då världshistoriens onekligen största paradigmskifte hemlighållas?[/quote]

Varför? Sen när gjorde de något gott för oss vanliga medborgare? Det räcker att kolla på samhällets ledare som ville förändra, JFK, Lindh, Palme, Bhutto... tjae, det är ju enkel matematik. :)

[quote="wutangisforthechildren"]2. Hur skulle det kunna hemlighållas i ett informationssamhälle där pressen nära på granskar vad varje nytillsatt politiker åt till frukost i maj månad 1983?[/quote]
Det är just det som inte går, att hemlighålla det alltså.. Men massmedia och etablissemanget är för ignoranta för att ta tillvara på den äkta faktan. Ignorans och rädsla genomsyrar statsapparaten och även massmedia och massan.

Jag fick en rejäl utskällning på detta forum av vissa när jag pratade om filmen The Secret, nu 1år senare är jag livs levande bevis på att det fungerar. Men folk får tro vad de vill :).

Välkommen till swecan förresten! Och en sidnotering: Vi lever i ett paradigmskifte, världen är påväg att bli en bättre plats för alla som vill :)

peace!
- anybodysmoker

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-07-30 23:20:28

[quote="anybodysmoker"][quote="wutangisforthechildren"]1. Varför skulle alla världens statsapparater vilja mörka faktumet att extraterrestriskt liv existerar? Forskare runt om dedikerar sina liv åt att verifiera och falsifiera hypoteser. Varför skulle då världshistoriens onekligen största paradigmskifte hemlighållas?[/quote]

Varför? Sen när gjorde de något gott för oss vanliga medborgare? Det räcker att kolla på samhällets ledare som ville förändra, JFK, Lindh, Palme, Bhutto... tjae, det är ju enkel matematik. :)

[quote="wutangisforthechildren"]2. Hur skulle det kunna hemlighållas i ett informationssamhälle där pressen nära på granskar vad varje nytillsatt politiker åt till frukost i maj månad 1983?[/quote]
Det är just det som inte går, att hemlighålla det alltså.. Men massmedia och etablissemanget är för ignoranta för att ta tillvara på den äkta faktan. Ignorans och rädsla genomsyrar statsapparaten och även massmedia och massan.

Jag fick en rejäl utskällning på detta forum av vissa när jag pratade om filmen The Secret, nu 1år senare är jag livs levande bevis på att det fungerar. Men folk får tro vad de vill :).

Välkommen till swecan förresten! Och en sidnotering: Vi lever i ett paradigmskifte, världen är påväg att bli en bättre plats för alla som vill :)

peace!
- anybodysmoker[/quote]

ursäkta för ot men skulle vilja surra me dig lite om the secret om du har lust?

isåfall släng iväg ett pm åt mig att de är ok att surra så har jag lite frågor :D

Mvh Kiruna

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-07-30 23:45:30

Det är ett pr-jippo för nya Arkiv X filmen! :D :D :D

[img]http://gawker.com/assets/images/gawker/2008/07/IMG_1883_3_.JPG[/img]

GAAAAAAAAAAAAAH!!

Ps: Psst, Kiruna, kika i din PM låda är du snäll.

Jultomten
Ganjaman

Postby Jultomten » 2008-08-10 10:40:11

Öh, det tror jag nog inte att det är. Det där "monstret" har preslix ingenting med den filmen att göra :D Sen hoppas jag att du sett andra sidan av djuret där man ser delar av pälsen och mer av ansiktet, ser inte lika mycket ut som ett monster som en/ett död hund/kattdjur då.

Nesta
Ganjaman

Postby Nesta » 2008-08-10 11:56:51

[quote="SamLowry"]
när jag är flumsen och råkar fastna i existentiella tankar händer det att jag glider iväg i dimensionstänkande, bl a att när man dör märker man det inte utan går vidare i en splittad dimension, det skulle kunna förklara varför jag alltid haft marginalerna på min sida vid olyckor med mera.. ibland när man är rejält inne i såna tankar blir man nästan sugen att testa hur långt man kan gå.. 8)[/quote]

Exakt så har jag ofta tänkt...häftig tanke, eller hur? Trodde att jag var ensam om det.

Ursäkta OT:n

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-10 12:25:15

[quote="Nesta"][quote="SamLowry"]
när jag är flumsen och råkar fastna i existentiella tankar händer det att jag glider iväg i dimensionstänkande, bl a att när man dör märker man det inte utan går vidare i en splittad dimension, det skulle kunna förklara varför jag alltid haft marginalerna på min sida vid olyckor med mera.. ibland när man är rejält inne i såna tankar blir man nästan sugen att testa hur långt man kan gå.. 8)[/quote]

Exakt så har jag ofta tänkt...häftig tanke, eller hur? Trodde att jag var ensam om det.

Ursäkta OT:n[/quote]
Lite läskig samtidigt, hur gammal kommer man bli i så fall? :roll:

Ang "monstret" ovan, det är en genetiskt muterad mördarpingvin utan sin stridsdräkt som rymt från någon topphemlig vapenforskarstation. Räkna med att det är jänkarnas senaste vapen vid nästa krig, då armerade och skottsäkra helt integrerade med målsökningssytem och selfdestruktion..

Mayor-Quimby
Gräsfläckar på knäna

Postby Mayor-Quimby » 2008-08-10 12:31:06

jag tycker denna är rätt fet, undra bara va de är för, expertena säger att den är äkta.
----------------------------------------Vote Quimby

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-08-10 22:27:29

Är det bara djur som kan tänka som oss som lever vidare då? Eller är det bara vi som med vår information i huvudet tror gör oss så mycket mer värda än djuren tex?

Ähh, tror fortfarande på aliens, att vi är nåt sjukt experiment av någe slag :D

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-11 3:16:48

Tripptankar. ;) Love it!

Bone
Ganjaman

Postby Bone » 2008-08-11 3:43:32

[quote="BigBanana"]Ähh, tror fortfarande på aliens, att vi är nåt sjukt experiment av någe slag :D[/quote]

Det känns som om vi är som en myrfarm fast för aliens.
"Hoho, kolla nu vad som händer när vi skakar och häller på massa vatten.. *ler skadeglatt*"

Just nu verkar dom tappat intresset för sin studie och vi är lämnade åt vårt eget öde..

Jävla aliens :roll:
Away-N/A-Utomlands.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-11 8:41:58

Först måste jag säga att UFO inte är samma sak som utomjordingar. Det står för Unidentified Flying Object, Oidentifierat Flygande Objekt. Det är varken mer eller mindre. Sen kan man argumentera för eller emot om specifika betraktelser är just utomjordingar eller inte och hur sannolikt det är att en extremt utvecklad livsform färdats många ljusår till just vår lilla planet.

är vad jag vet Sveriges mest seriösa UFO-organisation.

[quote="BigBanana"]Edgar Mitchell, Aliens..[/quote]

Killen verkar inte vara det vassaste verktyget i lådan:

[quote="anybodysmoker"]Jag fick en rejäl utskällning på detta forum av vissa när jag pratade om filmen The Secret, nu 1år senare är jag livs levande bevis på att det fungerar. Men folk får tro vad de vill :) [/quote]

Går enkelt att testa med hjälp av en enkrona och lite tid, testa och skapa en ny tråd vetja. Det är en win-win situation som jag ser det. Antingen visar du på att det verkligen fungerar och fler blir övertygade och får njuta av dess frukter eller så visar det sig inte stämma och du tror på en felaktig sak mindre.

[quote="lollo_lol"]Bild på dött djur[/quote]

[img]http://imageupload.cc/images/080802/33641217660170538.jpg[/img]

[quote="Jesus"]....[/quote]

Inte ensam skeptiker på forumet ser jag. :D

Kan rekommendera följande länkar:

<- Bra site att snabbt kolla upp saker som låter för bra för att vara sant.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-11 9:44:40

Nice :wink: Precis som [quote][quote="SamLowry"]när jag är flumsen och råkar fastna i existentiella tankar händer det att jag glider iväg i dimensionstänkande, bl a att när man dör märker man det inte utan går vidare i en splittad dimension[/quote]

Har faktiskt fått försmak på hur det är,ngt som jag inte vill utveckla-

[quote="Nesta"]
Exakt så har jag ofta tänkt...häftig tanke, eller hur? Trodde att jag var ensam om det. [/quote]

Jag som trodde du varit där :wink:

Ursäkta OT.

Return to “Coffeeshopen”