Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Aerogarden [edit 28/3 -> blev en hane – nästa frö satt] Reply To: Aerogarden [edit 28/3 -> blev en hane – nästa frö satt]

#565156

cthullu
Member

Har svårt att se på vilket sätt det där hydrosystemet skulle skilja sig från andra hydrosystem när det gäller odlingssätt förutom just de där tabletterna.

Inser att även de små tabletterna kanske är för starka för “seedlings”.
Men frön innehåller inte så mycket mer näring än att skapa en gänglig stam och hjärtbladen.
Så vitt jag vet, bara touchat hydro lätt, brukar man ge en väldigt svag näring redan från start eller så fort hjärtbladen är framme.

Tycker det rekommenderade optimala pH värdet låter aningen märkligt också, men kanske har med näringstabletterna att göra det med.

Hursomhelst, är väl bara att följa de råden du hittat av folk som kör med samma näring och system om du litar på dem, själv tycker jag du ska skita i de där tabletterna, använda en bättre näring och då följa och läsa den enorma mängd information om hydro odling som finns. Litar mer på resultaten av 1000-tals människors normala hydroodlande med väldokumenterade produkter under några decennier än vad några få pionjärer rapporterar för resultat angående ett par hemliga tabletter vars innehåll fortfarande är hemligt så att säga….

Fast om syftet är att se hur det går enligt orginal anvisningar med orginal utrustningen så ska du ju såklart inte ändra nu bara för att jag tror du får bättre resultat så…. ;)

Lampor med special sockel och hemlig special näring låter som bra marknadsföring för att tvinga kunder till återkommande regelbundna betalningar, men knappast det bästa för kunden :(

Jaja, ska bli kul att se den utvecklas iaf… hoppas allt går finfint :D