Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Ska olda i gadrob första gången behöver lite tips o svar. Reply To: Ska olda i gadrob första gången behöver lite tips o svar.

#556037

genpoolen
Member

@jorgen wrote:

Tjena jag tänkte sätta upp en odling i min gadrob som är på 55x55cm och har en höjd på 160cm så har lite frågor.
Funderar på en 250CFL lampa som dom säljer på e40bulb är det nåt att ha eller är det bättre med en 200w hps? Eller va kan tänkas lagom för detta utrymmet?
Ska man köra på vanlig odling med jord eller är det bättre med en hydro? Isåfall är det drippsystem man ska satsa på eller ?
Vilken storlek på kanal fläkt kan vara lagom för detta utrymme?
Vore denna bra kanske? – http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=152546661 eller behövs det mer luftlföde för det utrymmet? (180/140 m³/h)
Tacksam för svar!
/peace

hps är “alltid” bättre , i mitt tycke.. men producerar mycket mer värme än vad LE lampor gör, men med ditt utrymme tror jag inte det skall vara något problem med en 200w hps, sålänge du ser till att ha ett stabilt luftflöde.
kanalfläkten kan jag inte yttra mig om då jag oftast inte använder dom själv för jag bor rätt avlägset om man säger så :)