Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Munchies Sockerberoende + cb? Reply To: Sockerberoende + cb?

  • slimmbo

    Member
    2010-07-20 at 21:04

    Tja!

    Jag har typ samma problem när jag röker. För att fatta mig kort har jag varit fet (ca 125kg) och har bantat ner mig till mindre fet (ca 85 kg). Jag har lyckats kicka socker/fetmat ätandet när jag är nykter, men! När jag är bäng går det inte att hålla mig ifrån munchisen. Dels slutar jag helt plötsligt bry mig om att tänka på vikten öht, dels så är de inte lika trevligt att va bäng om man inte munchar :).

    Som jag gör för att hålla vikten någorlunda är att jag har regeln att jag bara får äta godis när jag röker. Sedan går jag på kaloriunderskott när jag inte röker. Detta förutsätter ju att man inte röker dagligen men de flest dagliga stoners säger ju att munchisen försvinner under dagligt bruk(?).

    Jag har försökt mig att äta frukt osv osv men de funkar inte, jag raidar alltid kylen tillslut och/eller går till affären och köper godis. Jag blir helt av med min självdisciplin när jag är bäng :P.

    Du kan prova som någon skrev, att äta nyttigare när du munchar, göra som jag gör eller försöka hitta på något eget men om du inte gör något kommer du garanterat att bli fet

    Det bästa tippset jag kan ge dig är att försöka bli av med sockerberoendet helt, man mår mycket bättre och godiset (mmm choklad) bli jääävligt mycket godare när man väl äter det :)