#552802

surferdude
Member

@Teslakid wrote:

@surferdude wrote:

10w LED blir inte så mycket ändå?

Hur skulle jag gå tillväga på enklaste sätt om jag vill bygga en LED panel som motsvarar kanske 2-300 w ?

Köpa LEDs och drivare för att driva alla och sen löda ihop allt bara, ingen skillnad på att göra en panel på 10W eller 1000W, bara sätta dit fler dioder i rätt förhållande blå/röd/vit och ha tillräckligt många drivare för alla eller bygga en egen större, men det kräver att man kan lite elektronik osv.

http://www.ledgrow.eu står lite och finns ett kopplings shema för att bygga en drivare, bara att dimensionera alla komponenter efter vad du ska använda.
Men rekommenderar att du isf läser lite om elektronik först, mycket lättare att göra nått om man förstår hur det funkar, än om du bara köper hem ett gäng motstånd, kretsar och kondensatorer men knappt vet vad som är vad :P

Är inte jättekunnig men inte nybörjare med el.

Skulle man kunna seriekoppla t.ex 12 st drivers som sitter fast på en platta med 100 st 3w leds under och göra som en liten låda med 2 utblås fläktar och en insug fläkt ( datorfläktar ) sedan ha ledsen kopplat på något snyggt sätt till drivers och sen är det bara att fixa ihop det till en snygg platt låda av tex metall och plugga in och köra? Låter det inte rätt ok? :)

Här är en ritning jag gjorde på 5 min typ men det är iaf en ritning hur jag tänker. Observera att drivarna skall vara innuti själva “lådan”

:D :D :D