Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Arbetslös, snart är väl enda alternativet att hustla Reply To: Arbetslös, snart är väl enda alternativet att hustla

#552631

whiterasta
Member

Jag syftar på fritid som i att de hade inga 7-4 jobb o gå till för att hågva in pengar åt ngn fet pamp som inte är värd skorna han går i. De jobbade för gruppen, av egen fri vilja, för jobbet innebar överlevnad utan pengar i åtanke! De styrdes inte av girighet som samhället gör idag, de arbetade för varandra samt sig själva. Som att jobba svart :D
Jag känner mig rätt säker på att människorna som levde innan monetära systemet börja ta sin form skulle skratta åt hur bedrövligt vi har ställt till oss, här har vi teknik som de bara kunde drömma om, teknik som kan hjälpa oss att få ännu bättre liv och för alla på planeten människor som djur och vad gör vi? vi pissar bort det totalt pga girighet, arrogans och en sällan skådad makthunger som råder i västvärlden idag.

Ngt hände när människan blev rädd för döden, då blev människan kontrollerbar. Den syn jag har på arten människa innan var att den var mkt ner noga med balans, den kände sig tillhörig naturen och hela kretsloppet, man tog inte mer än som gick tillbaka i energi, då vi antagligen inte hade suttit här o skrivit annars.
Byggnadskonst och kommunikation har existerat långt innan det monetära samhället tog sin form, flesta civilisationer har bevarat sin teknik och fört den vidare på nästa civilisation som kommit efter. Man har juh aldrig behövt börja om från noll, hade det inte varit för egypterna, romarna, inka folket mfl som var här före oss så hade vi antagligen inte varit lika långt framme teknologiskt sett som vi är idag nackdelen är att vi även fick med oss de dåliga sidorna från dessa civilisationer som nu än en gång biter oss i rövarna och det knakar i systemet rejält. Kanske är det som meningen lyder “människan är för alltid dömt att upprepa sin egen historia, ty den är för girig för att se bristerna hos sig själv”

Självklart har vi böcker om ämnena MEN faktum kvarstår att allt som verkar överflödigt för en människa att ha lite nytta av skalas bort för att skapa den perfekta individen som snällt lyder under systemet. Det behövs inte mkt tid för att se att det är väldigt skevt idag när några få skor sig på alla andra. Sedan tror jag inte ens heller alla folk bara kan läsa sig till att bli bra hantverkare, tror inte ens alla är skapade för o bli det, vi är alla olika bra på olika saker även så var det mkt förr, det vi vet om, finns inga perfekta bevis på hur människan levde förr, men visst har vi några idéer om hur det såg ut.
Samarbete är vägen att gå, men samarbete är jag övertygad, om att vi kan ha utan att behöva ha det här giriga penga systemet som vi har idag.
Som jag nämnt innan bara en sådan sak som att sänka arbetstiderna skulle göra susen för så många människor men tyvärr med mindre arbetstid sjunker också lönen vilket gör att säkerligen de flesta inte har råd att klara sin familj då, men det förändrar iaf inte sitsen att människor överlag skulle må så mkt bättre på sikt om de fick mer tid till sin familj samt vänner. Vi isolerar oss allt mer på den lilla fritid vi har och på arbetsplatserna blir det allt vanligare med jobb där man ska jobba enskilt – tragisk utveckling tycker jag.
Det monetära systemet har failat oss innan, och nu när vi har en sådan teknik som vi har, tack vare oss som finns idag och alla de som gått på jorden innan oss borde det inte vara dax o släppa det här hetsiga konstiga och framförallt väldigt kränkande systemet och gemensamt sikta mot ngt nytt? En blandning av dagens teknik och gamla tänket hade varit nått och det är möjligt att genomföra, det fattas bara viljan för minoriteten som tror att de kan styra o ställa som de vill och släppa ridån framför ögonen på folk och visa dem vägen så följer de dem så snällt så.

Jag är i full gång och skapar min egen framtid, det hoppas jag att alla människor försöker göra – men det hindrar mig inte att prata om tankar och idéer och bolla åsikter och tankar.