Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Finns det fortfarande hopp för mina frön?

  • Creator
    Discussion
  • #55230

    hokan
    Participant

    Hejhej, jag är totalt nybörjare på det här med odling men i år tänkte jag köra igång.

    Jag beställde 100st thyphoonfrön som jag tänkte lägga ut vid ett avlägset kalhygge.

    Jag och mina 2 kompanjoner hade inte möjlighet till att vegga inomhus så vi tänkte att vi skulle slänga ner fröna i jorden direkt.

    Nu till problemet, vi grävde upp jorden där det växer rätt mkt nässlor och en del klöverväxter och sen bara la ner fröna en eller 2 cm ner i jorden och sedan vattnade vi med vatten ifrån en liten bäck som finns ett par meter ifrån.

    Nu hade vi aldrig möjlighet att ta oss ut till platsen på 3 veckor och när vi nu var där i fredags så hoppades vi att ett par hade ploppat upp, men så var inte fallet. Vi hittade inte EN enda planta utan på platserna där vi hade grävt var det i princip ingenting med undantag för ett par små treklöver :(

    Jag blev förstås väldigt besviken men kom sedan att tänka på att det troligtvis är så att fröna inte fått tillräckligt med vatten då det var sol i över en vecka utan något regn alls.

    Kan det inte vara så att fröna fortfarande kan ligga i jorden och vänta på bättre förutsättningar? :?:

  • Author
    Replies
  • #577748

    billball420
    Member

    Jorden måste komma upp lite i temp innan de kan gro. Ge dem lite tid och dränk dem inte.

  • #577749

    staccer
    Member

    jag skulle så dem inomhus och sedan när de stuckit upp, lagt ut dem, köp ett par plastmuggar att trä över så hjälper man plantan att överleva första biten.

    tänkt bara på hur jordens ph värde är, det är bra att mäta och åtgärda..

  • #577750

    hokan
    Member

    @staccer wrote:

    jag skulle så dem inomhus och sedan när de stuckit upp, lagt ut dem, köp ett par plastmuggar att trä över så hjälper man plantan att överleva första biten.

    tänkt bara på hur jordens ph värde är, det är bra att mäta och åtgärda..

    Japp, vi har beställt ett par nya frön, en blandning av tanskas frön och lowryder x från nordenseeds som vi hade tänkt att ploppa upp i ett sånt där miniväxthus och sen gräva ner på något nice ställe ;)

Log in to reply.