Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Den borgerliga pressen (och propagandan mot de rödgröna) Reply To: Den borgerliga pressen (och propagandan mot de rödgröna)

#550658

whiterasta
Member
Laban-Labolina wrote:
Om Ssocialdemokraterna styrt nu så skulle vi inte ha haft något kvar ut av Sverige. och Mona Muslim har inget förtroende ut av väljarna. Röstar man på henne kan man lika gärna rösta på NSF eller liknande.

Kolla på resten ut av Europa och värden där klemar man inte med folk och folk kan gå hemma på bidrag och inte göra något.
Där går folk och jobbar fast dom är sjuka och jobbar obekväma arbetstider. Och inte klagar dom som man skall göra i Sverige.

Nej problemet med Sverige är att folk inte får kämpa för saker och ting som i andra länder. Och då går det åt helvete som det har gjort.

Jag skäms över att vara Svensk och allt gnäll man får höra ifrån andra Svenskar.
Nej skall man göra rätt i valet så röstar man på SD eller Moderaterna så blir det något kvar ut av Sverige i alla fall.

Jag fattar inte, varför ska folk som du själv gör här jämföra med hur andra människor har det i andra länder? Vad gör det för skillnad på folks misär här i det här landet? Livet här blir inte bättre för dem som har det tufft bara för att folk kan ha det ännu värre i ngt annat land. och jag utgår från att folk i andra länder själva kämpar på mot sina regeringar för att få det bättre i den mån det går.
Att folk går sjuka till arbetet i andra länder visar väl snarare hur illa folk har det överlag, varför ska vi tillåta oss sjunka till samma nivå för?
Vore det inte roligare o bo i ett land där minsann folket mår bättre och har det bättre så det kanske kan smitta av sig på andra länder, där invånarna blir, ursäkta utrycket, ännu mer rövknullade av de styrande än vi blir här?

och skulle ngn av blocken verkligen sätta människan främst, och inte sina egna intressen i det ekonomiska hjulet, borde man överväga medborgarlön redan idag! Alla i arbetsför ålder, arbetslös som arbetande borde ha medborgarlön och slopa alla andra bidrag!