Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Secret Jardin D40 – Kapacitet (antal plantor) Reply To: Secret Jardin D40 – Kapacitet (antal plantor)

#549378

trasdockan
Member

@Sirsmokesalot wrote:

Nu var det dock inte det jag frågade… 🙄

Jag måste fråga, har du ADHD eller annan bokstavskombination som förhindrar dig att läsa innantill ?
Du frågade
@hoboreadnothing wrote:

Hur skulle du gå till väga för att inte bli besviken, utifrån mina förväntningar då?

Jag svarade
@trasdockan wrote:

Läs tråden som helhet igen, relevanta metoder nämns, sen är det bara att söka på begreppen, finns nästan 50-100 inlägg på temat varannan månad.

Se även räkneexempel ang yta.

Låt oss sammanfatta:

I tråden som helhet diskuteras TVÅ metoder för att maximera skörd i relation till yta. SOG och SCROG.

I tråden diskuteras strainens relevans för avkastningen. Vidare framgår det mycket starka hintar om att en strain med gener från ruderalis (det du känner igen som konceptet autoblommande, AF) ger ganska dålig skörd i relation till andra strains utan inblandning av ruderalis. Ruderalis är egentligen bara lämplig att odla när du inte kan kontrollera ljuscykeln själv, dvs utomhusodlingar. (alternativt där du har ett extremt litet utrymme tex datachassi, men datachassin är inget jag rekommenderar för de volymerna du vill odla)

Vidare finns en diskussion om vilken yta du bör avsätta (självklart skall ljuset anpassas till ytan, det finns massor av guider kring det så fråga inte) för att kunna förvänta dig en viss avkastning. MYCKET duktiga odlare kan närma sig 1g/w, du bör snarast räkna med 0,1-0,2g/w för ett ur ditt perspektiv mycket lyckat resultat. Skulle jag personligen nå 0,5 g/w hade jag dansat på borden av lycka.

Så vad var det du inte frågade om eller jag inte svarade på? Var det den här smileysen du använde 🙄 Släpp hörnflaggan och kom in i matchen. 💡

trasdockan.