Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling uteblivna blommor Reply To: uteblivna blommor

#547916

xgrower
Member

De har ju iaf börjat röra sig åt rätt håll då den börjat visa kön, female vad jag kunde se av den vita pistillen högt upp.
Anledningen till att det tar så lång tid kan ha o göra med ett antal faktorer:

Ljus spektrum är fel, dvs att det tar längre tid om den nu kommer utvecklas.
temperatur, dock så är ju inte 28-30 grader i grövsta laget, såvida du inte har termometern i botten och det är typ 40 grader vid toppen av plantan.
Långsam strain…

Det finns ingen fast blomtid eller skördetid, den ultimata skördetiden är individuell efter vilket high du vill ha, detta kan diffa upp till 3 veckor…om du tar dem när trichomes är vita och mjölkiga till större del kommer du att få ett svagare high men mer uppåt och inte lika tungt och narkotiskt, det diffar ju också efter strains men i grund och botten har skördetid väldigt mycket att göra med resultatet också.

om man tar dem när kanske 70% av trichs är rost,röd,oranga “amber” så kommer du få ett tyngre och starkare high, då har plantan sugit ut varenda liten bit av kraft, sockerarter och näringsämnen ur fan leafs och man kan ofta se hur fan leafs längs med större buds gulnar förtvinar och ramlar av på ett naturligt sätt eftersom det är slutet av plantans liv.

Du skall aldrig lita på företaget som säljer strainen, om de skriver 13 veckor så är det en riktlinje, det kan gå upp till 3 veckor extra om det vill sig illa. Kolla på plantorna för att bedömma.
Väldigt många nybörjare tar ner sina plantor aldeles för tidigt på grund av att de är ivriga att röka och oroliga att de ska låta dem stå för länge, fett värt att ta ett chill pill för att det mesta magiska händer de sista veckorna.

Köp gärna ett förstoringsglas på clas ohlsson, cutta av en liten budd som ser mogen ut, titta på den i luppen och kolla in hur trichomesen ser ut, lägg den för o torka och så har du snutt röka i väntan på den riktiga bomben

Bra exempel på detta är FDD2BLK på rollitup som enligt mig är den bästa growern jag någonsin skådat, han är en riktig gud utomhus.

Enjoy:



Bör även nämnas att denna person har pushat dem till gränsen, det är verkligen precis innan det är för sent. Detta för att krama ut varenda liten bit av kraft plantorna har kvar.