Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Utomhusodling, 2 frågor halvsimpla frågor Reply To: Utomhusodling, 2 frågor halvsimpla frågor

#547297

reaper
Member

@PuffTheMagicDragon wrote:

Hej, jag har lite saker jag skulle kunna påpeka…

1) Du har ett utrymme att odal på som är c:a 2,7 m2. Jag skulle rekommendera 6-10 plantor per kvadratmeter, vilket innebär att du max får plats med 27 plantor. Du har 100 frön och kommer nog få minimum 60 plantor. Fundera på om du skall sätta alla frön. Eventuellt kan du sätta hälften, och sedan sätta fler i en andra omgång om du får dålig grobarhet och alltså inte tillräckligt med planto (vilket inte är helt omöjligt då du är novis).

2) Om du odlar i granskog bör du ut och kalka din odlingsplats så snart som möjligt. Det tar tid för kalk att verka. Du är redan på gränsen till för sen.

3) När du förbereder ditt odlingsställe behöver du sannolikt inte gräva bort någon jord. Bara luckra upp och blanda med gödsel och ev. med lite odlingjord (50L-säck som du själv sa låter rimligt).

//PuffTMD

Tack PuffTMD !

Jag var ute igår och kalkade och kycklinggödslade en plats men jag tänkte ha flera platser liksom, det är ganska lerig jord så jag ska nog köpa mig en 50 liters säck ;)

Har även hört att det är bra om det finns maskar i jorden ?

Tänkte köpa snigelmedel också.. vart finns det att köpa ?

Tack för alla svar !
Hälsningar