Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Högern/moderaterna har sagt Reply To: Högern/moderaterna har sagt

#547170

doktor_knark
Member

Teslakid, jo. Jag brukar säga att röstar man på något parti i riksdagen, då är man nöjd med Sverige som det är idag. Då tycker man samhället är fulländat och det enda man tycker behövs är en skvätt ny färg och lite silvertejp här och var.

Sossarna började klappjakten på cannabisbrukare 1988. Ett slag i luften, så under 90-talet så la de till fängelse i straffsatsen för att kunna avtvinga folk sin urin.

Vill man ha vettig narkotikapolitik så är nog Sossarna och moderaterna de två sämsta alternativen. (Jag var aldeles för generell när jag sa att röstar man borgligt så är man emot.) Röstar man vänster är man emot också, får de två stora lirarna på bägge sidor är betonghäckar som inte kunnat tänka en ny tanke på 50 år.

Blev lite rabiat pga höger-vänsterskalan. Men för cannabisbrukaren finns det dåligt med alternativ i riksdagen. Enda partiet som jag vet som har en vettig syn på cannabis är Arbetarmakt och ett pyttelitet revolutionärt kommunistparti som är del av en pytteliten international är knappast ett alternativ. (Särskilt som de inte ställer upp i val öht.)

För oss här finns ingen lösning att hitta på höger vänsterskalan. Det enda vi kan göra är att ena oss över våra politiska barriärer och kämpa för en generell förändring, eller hoppas att ett parti tar upp vår fråga. Som cannabisbrukare så vill jag att moderater här påverkar de egna och jag påverkar de mina. Så kan vi gemensamt nå en lösning.

Men sen kan man battla lite om höger vänster vid sidan om, för det är kul hjärngympa. :)