Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Läkare som förstår! Reply To: Läkare som förstår!

#546306

dock
Member

Sveriges läkare inom medicin har nog rätt god kunskap om cannabis och kan till och med vara positiva till måttligt användande. Jag diskuterade själv cannabis och alkohol med min läkare. Och när jag frågade honom vilken av substanserna han personligen ansåg vara den farligare sa han: “Tveklöst alkohol.”

Svensk läkare inom psykiatrin däremot är så matade med ren propaganda om psykoser och schizofreni att dom inte skulle kunna “hitta arslet med en karta och ficklampa” i detta ämne. Det är rätt ironiskt när man tänker på att en av världens mest kunniga inom området cannabis är just Professor Emeritus i psykologi (Lester Grinspoon / Harvard Medical). Och han förespråkar tillåtande av BÅDE Medicinsk Marijuana och rekreativt användande.

I Sverige har dom tyvärr valt att lyssna på tuppjucket och stolpskottet Nils Bejerot istället. Mannen som ansåg att serietidningar är en fara för “den mentala hygienen”.