Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Nybörjarodling, synpunkter! Reply To: Nybörjarodling, synpunkter!

  • favela

    Member
    2010-03-08 at 20:04

    @arjeplogarn wrote:

    Tackar för snabba svar.

    I brist på högre budget tänkte jag bygga en reflektor till damerna, och det lutar mot att köra med 2 st 75w LE lampor men jag har inte hittat några ställen som säljer “hamrad plåt” för att bygga en reflektor.
    Någon som har erfarenhet av var man köper sådant, fungerar mylar?

    Jag läste lite om det med rött/blått ljus och förstår inte riktigt hur det fungerar, är detta någonting väldigt nödvändigt för plantorna?
    Sedan nämnde “baralillajag” att vi bör sätta flera plantor och då kommer frågan, hur många plantor får plats i ett 40x40x120 tält?

    Peace

    Om du köper vanliga LE är det svårt att få tag på lampor med bra spektrum. Ta en titt på E40. Satsa kanske på en 125W Blå + 125W Röd istället, eller en 200W Röd/Blå etc.

    Du måste inte använda hamrad plåt :) Går bra med vanlig alumium t ex, all metall som reflekterar ljus! (vit matt färg, papper eller tyg funkar också bra).

    Mylar är ett högrefklekterande material :)

    Angående hur många plantor så finns det olika tekniker, så din fråga går inte att svara exakt på. Vill du t ex ha en stor buskig planta? Många smala etc etc. Ta en titt på odlingsguider med lite olika odlingstekniker :)

    Själv ska jag köra på LST då jag ska odla i en PC :)