• Kolfilterbox

    Posted by mourne on 2011-02-25 at 14:13

    Hallå! Såg att det fanns fina guider här på swecan ang. hur man gör en kolfilterbox men alla guider hade egna hemmagjorda kolfilter, jag som är lite lat av mig tänkte köpa ett och kombinera det tillsammans med en rörfläkt från CO:

    Förhoppningsvis kommer jag att få något som ser ut såhär i slutändan:

    Fläkten är ganska svag och ligger på 93m3/h och har samma storlek på anslutningen som kolfiltret.

    Kostad:
    Låda: 100kr
    Filter: 350kr
    Fläkt: 299kr
    Ev. tätning: 50kr

    Innan jag inhandlar varorna och testar så tänkte jag fråga om ni tror att det kommer att fungera med en sådan svag fläkt till en sådan modell på kolfilter?

    replied 13 years, 1 month ago 4 Members · 5 Replies
  • 5 Replies
  • ganjafarm

    Member
    2011-02-25 at 14:36

    Har nästan likadan fläkt dock 180-190 m3/h till samma kolfilter och det funkar hur bra som helst.
    Men vet inte om din på 93 m3/h funkar bra den kommer säkert orka suga igenom luften men kommer sänka luftflödet rejält.
    Vars har du tänkt beställa det ifrån? har för mig att dom större fläktarna inte kostar mycket mer?
    Om fläkten är större än kolfilter anslutningen så går det köra reducerings adapter så den passar.

    Mvh

  • mourne

    Member
    2011-02-25 at 16:45

    Jag vill ha en liten fläkt då jag tänkte använda boxen för att torka buds, därmed kan det vara bra med en svag fläkt så att de inte torkar för fort.

    Kolfiltret tänkte jag köpa på HeadNature och resten på CO.

  • billball420

    Member
    2011-02-25 at 16:56

    Jag lägger den här i Cannabisodling i st. Det är inte U-mtrl.

  • kaczynski

    Member
    2011-02-25 at 19:13

  • mourne

    Member
    2011-02-28 at 21:14

    @Kaczynski wrote:

    H&N har ju fläktar av den typen du tänkte köpa på CO, fast ~120:- billigare.

    Finns ju också väldigt enkla och billiga kolfilter att bygga som skulle passa ditt ändamål.

    Njaa, den som finns på H&N kostar ju ca 25 euro i och med att man behöver köpa till en elsladd. Betalar gärna ~50kr extra för att få allt klappat och klart från CO.

Log in to reply.