Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling DSD 12/12? Plantera om? Luftfuktighet? Ljusfälla nödvändigt?

  • Creator
    Discussion
  • #54180

    nisse_hult
    Participant

    Nu har min odling äntligen börjat ta fart men har lite frågor.

    Provar med DSD (Double Strawberry Diesel).

    Planterade fröerna i torvbriketter för 4 dagar sedan och nu har det första bladparet på båda plantorna kommit fram.
    Lyfte på briketten och såg att roten var 2cm utanför briketten på undersidan så jag planterade om dem
    Krukorna är kanske 3-4 liter nu och jorden var lagom fuktig. Lecakulor i botten och väldigt lite i toppen.
    Skall jag hålla jorden i hela krukan fuktig eller räcker det runtom briketten till att börja med tills den växt till sig lite?

    Läst lite ang. veggning osv men har valt att köra 12/12 för enkelhetens skull. Någon som har erfarenhet av DSD med 12/12, gärna med LE lampor?

    Sedan har jag inte fått odlingslådan helt ljustät. Dem största ställena där det läcker ljus är ju lufthålen(både utsug och passiva insugen.
    Är inte orolig att göra den helt stealth men kommer plantorna ogilla att det kan läcka in lite ljus den vägen?

    Lyckas inte få upp luftfuktigheten heller, har satt in segel men det hjälper knappt nått. Men om jag sprayar vatten på väggarna och på krukorna etc så stiger luftfuktigheten direkt…

    Detta är från igår:

    Så här ser plantan ut just nu:

    Ber om ursäkt för att bilderna blev lite för breda, skall försöka åtgärda detta.
    //Nisse

  • Author
    Replies
  • #566392

    fritz
    Member

    Har varken erfarenhet utav köra 12/12 från dag 1 eller av sorten ifråga.

    Men om det läcker in ljus under mörker timmarna finns det risk att plantan blir en hermafrodit!

  • #566393

    billball420
    Member

    Jag hade en odling för ett år sedan med bl.a. DSD och allt under 12/12 från frö. De blev ung. 50cm höga och gav mellan 12 och 18g/st och stod i 2 l krukor.

  • #566394

    nisse_hult
    Member

    @billball420 wrote:

    Jag hade en odling för ett år sedan med bl.a. DSD och allt under 12/12 från frö. De blev ung. 50cm höga och gav mellan 12 och 18g/st och stod i 2 l krukor.

    Tack för det svaret. Räknade precis mina krukors storlek och dem hamnar runt ca 2.2 – 2.5 liter, så då kanske det kommer räcka.
    Kör vidare med 12/12, blir det inte bra i slutändan så får jag plantera om och prova med veggning.

    Kollade precis till och vattnade lite. Såg att luftfuktigheten låg på 11%. Fattar inte vad som är fel… Har dessutom ett litet segel.
    Sprayar jag lite vatten på väggarna så ökar luftfuktigheten…

  • #566395

    billball420
    Member

    Kompletterar med att jag hade en 400WHPS och blommade DSD i 16 veckor.

  • #566396

    nisse_hult
    Member

    Okey bra att höra. Jag har iofs Le lampor men lite skall det nog bli då.
    Hade du breda / stor omkrets på krukorna?

  • #566397

    duidui48
    Member

    @billball420 wrote:

    Kompletterar med att jag hade en 400WHPS och blommade DSD i 16 veckor.

    😯 ..16 veckors blomtid..mina var klara efter 9 veckor..Vad hände med dina DSD;n?..måste vara en felskrivning från din sida eller????

  • #566398

    nisse_hult
    Member

    Hehe, det får ta den tid det tar… han menade säkert från frö till skörd?
    Hur stora blev era dsd i diametrar? Funderar på om jag får plats med fler än 2st på 66cm?

    Edit:

    Nu har jag problem! Kom precis hem och luftfuktigheten = 0 !! Fungerar inte med segel alls, vad skall jag göra? Måste jag ha en fläkt på insidan som blåser på det?

Log in to reply.