Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Hermafrodit undrar lite saker?!

  • Hermafrodit undrar lite saker?!

    Posted by softish on 2011-01-12 at 14:33

    Ok, det visade sig då att det poppade upp en hermis mitt i smeten, de har gått 4a veckor in i blom, och idag så märkte jag bollar, tog bort dom snabbt o sen plantan och nu till min fråga som ni säkert vet va jag ska fråga, blir det en massa jävla frön nu ?

    har inte sett några bildningar av frö kapslar, men a jag har ju inte det blekaste aning hur dom jävlarna funkar :)

    så snabba svar vore oerhört uppskattade!
    må bäst

    replied 13 years, 3 months ago 5 Members · 7 Replies
  • 7 Replies
  • doktor_knark

    Member
    2011-01-12 at 16:10

    Det kommer inte bli fullsatt med frön i alla plantor, men risk finns att du hittar några frön i dina buds. Alla pistiller som honan skapar i sina buds lär inte ha kommit ännu.

    En befruktad hona ger nödvändigtvis inte kass röka, en delvis befruktad hona ger nog inte stor effekt heller. Men fröna som eventuellt kan dyka upp skall kastas, de är värdelösa.

  • softish

    Member
    2011-01-12 at 16:25

    tackar för svaret! alltid till hans när man frågat! kommer med en update om ca 1 vecka o säger hur de gåtT =)

  • doktor_knark

    Member
    2011-01-12 at 16:30

    Man kan tro att jag inte gör annat än sitter här och skriver, men jag är min egen, så inga surfpolicys när jag jobbar, det är skönt att ta en mikropaus och svara på nån fråga under dagen.

    Har du tur så har det inte skett någon befruktning alls. Hur en partiell befruktning påverkar budtillväxten kan jag inte svara på. Minns bara att när jag medvetet befruktade en hona så fortsatte inte budsen växa (jo de växte med fröna men det blev inte massa mer pistiller och så), men andra vet nog svar på den frågan.

  • baselika

    Member
    2011-01-12 at 17:52

    Man kan få riktigt bra potens även i en hermis – dock inte som i en “ren” hona. I en grow jag hade så hittade jag frön i en hona, men konstigt nog inte i de andra? Det visare sig att just den honom “slog om” till hermis väldigt, väldigt sent; så sent att jag märkte inte fröna från än jag grindade det sista i weedet. Mycket märkliga saker kan hända i en grow. :?

  • Anonymous

    Guest
    2011-01-12 at 19:01

    @baselika wrote:

    Man kan få riktigt bra potens även i en hermis – dock inte som i en “ren” hona. I en grow jag hade så hittade jag frön i en hona, men konstigt nog inte i de andra? Det visare sig att just den honom “slog om” till hermis väldigt, väldigt sent; så sent att jag märkte inte fröna från än jag grindade det sista i weedet. Mycket märkliga saker kan hända i en grow. :?

    Det är rätt vanligt att någon enstaka hona i en opollinerad grow utvecklar en pollenkapsel eller två.
    Det gör den inte till en hermis utan är en stressreaktion på att den inte blivit befruktad och är naturens sätt att säkra fortlevnad.
    Hittar man bara en liten pung eller två är det inte mycket att bry sig om, plocka bort dom och håll ett extra öga på den plantan bara så det inte kommer fler.
    Dom “stresspungarna” kommer oftast i “grenklykorna” närmast stammen.
    Utvecklar en planta först pistiller för att sedan börja gro riktiga pollenställningar så slit ut skiten snarast.

  • billball420

    Member
    2011-01-12 at 20:13

    Hade inte rubriken blivit så rolig, hade tråden åkt ner i Soptunnan. “Hermafrodit undrar lite saker” betyder ju att det är en hermafrodit som frågar. 😉 (Du är väl inte det, softish?)

    Den rubriken är ju inte speciellt informativ, men den får ligga kvar för att den är skojig och för att svaren är informativa.

    bill

  • softish

    Member
    2011-01-13 at 14:39

    billball420: HAHAHA, kom på det nu när du sa det :D dåligt från min sida!

    Jag slet ut hermisen direkt när ajg la märke till den, vill liksom inte riskera något, en planta mindre fick det blir tyvärr! den va ändå jävligt fin trots att den va en hermis! tackar alla så jätte mycket för svaren!

Log in to reply.