Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Sjukstugan Gulnande blad!+ett missfoster Reply To: Gulnande blad!+ett missfoster

  • greensymphony

    Member
    2009-12-16 at 20:11

    @MrAnonymius wrote:

    @greensymphony wrote:

    @MrAnonymius wrote:

    Problemet fanns innan ja jag har precis planterat om dem, krukorna va på 1,5 -2L dom tittade upp den 8e och idag är 16e då dom vart omplanterade, jorden va vanlig jord från ica vet inte riktigt vad det va för skit men P-Jord är påväg till dom större krukorna som blir dem sista omplanteringen jag gör! dom andra är friska och glada som du ser i länkade tråden /tack för snabb hjälp

    Okej, att döma av min erfarenhet så ser problemet ut att vara kväverelaterat. Så-jord innehåller inte så mycket näring så ett problem kan vara där. Men det kan även vara PH relaterat att kväven blivit utelåst.
    Har du koll på ditt PH-värde?

    När du planterade om, hur såg rötterna ut då? Hade dom slingrat sig ut till krukkanten och börja snurra eller eller höll dom sig inom jordklumpen?

    Hur växer din planta? Har den avstannat helt i tillväxt eller växer den fortfarande? Om den fortfarande växer och symptomen inte sprider sig till andra blad så bör du inte vara särskilt orolig. Dom gulnande bladen komemr dock aldrig återhämta sig och kommer med tiden att trilla av, helt naturligt.

    Omplantera till P-jord snarast, det är en bra och näringsrikjord som kommer hålla cirka 3 veckor innan det är dags för näring.

    har tyvär inget att kolla PH´n med men med tanke på att det är 1 av dom 4 plantorna som är gul så e de lite skumt?
    dom har slingrat sig ut till krukkanten precis va dom har gjort! dom växer på, inte sett att dom stannat dom har utvecklats som du ser från bilderna den 14e i tråden som e linkad.. så stackarn kommer alltid att ha en liten missfärgning på bladen? 😥 kommer införskaffa mig p jorden i dagarna

    Tyvärr kommer bladen förbli gula! Hon kommer må mycket bättre när du planterat ner henne i större kruka och med näringsrik jord! Observera henne ett tag framöver och se hur det utvecklar sig, huvudsaken är att det inte sprider sig över högre uppsatta bladpar! Gör inget drastiskt, låt naturen har sin gång och vattna som vanligt!