Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Blandar och ger – Diesel Ryder, Haze Reply To: Blandar och ger – Diesel Ryder, Haze

#529833

baralillajag
Member

Khepri – står bara jäskärlet i samma rum som de två odlingarna så räcker nog det.

sdty – Tack. Jag följer din odling, men har inget att kommentera. :-)
Alla kommenterar dina plantors sträckta stammar – själv har jag aldrig brytt mig om sånt. När plantan blir stor kan man aldrig ens se att den hade sträckt stam en gång i tiden…så varför bry sig!? (borde tagit bilder för att visa, men jag glömde det).

The_dudes – Tackar!
Tänkte att lite strain-recensioner skulle kunna hjälpa folk i valet och kvalet.



Lite mer strain-recensioner:
Dark Kush och Hindu Kush (topseeds) var riktigt taniga plantor med superlite skörd. Nu får man ha i åtanke att de kan vara känsliga för låg ljusintensitet och liknande.
Har visserligen en som fettar till sig rejält just nu (står längst in…hoppas jag skrivit upp på den obligatoriska tejpbiten vad jag gjort med den).

LUI gav bra mycket bättre skörd om den fick lite veggtid, dessutom förkortades blomtiden då så totaltiden snarare blev nån dag mindre än då jag kastade in den direkt i blom.
Tyvärr har LUI-modern visst råkat slaktas, hm – kanske var synd!?

Även Apollo-11 från topseeds gav mer med lite veggtid. En stickling som var 10 cm då den åkte in i blom slutade som 30 cm planta med buds hela vägen. Ok, inga jättevikter och betydligt mindre skörd än många andra plantor, men i alla fall runt 5 gram.

Har även hittat en Romulan jag gillar (modern kommer sparas) som gav 4,2g med riktigt kompakta buds, stora kalyxer täckta med stora trikomhuvuden (hårdbedömning under mikroskopet).
4,2g kan tyckas lite, men den blev faktiskt klar på 48 dagar (+ 7-8 dagar vegg/rotning under 1,5 watt), vilket ger ca 0,2 g/watt*vecka, samma som många andra high yielder.

SativaQueen x Satori är ytterst lik en JackHerrer jag har – kan inte alls se skillnad på dem (pistiller, kalyxer, budstruktur är samma – möjligen lite blankare blad på JH), men misstänker att Mandala stoppat JackHerrer i sin Satori.
Ursäkta bildkvaliteten – svår bild att ta då de står bakom/över lampan.

Sen en hälsning från en SativaQueen5-mor och en nära släkting – SativaQueen x Satori (lite annorlunda fenotyp). När det kommer till trimmningsarbete så föredrar jag SQ:s underbara foxtailade lövfria buds.