Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Blandar och ger – Diesel Ryder, Haze Reply To: Blandar och ger – Diesel Ryder, Haze

#529815

baralillajag
Member

Ingen mer som kommer med optimeringsidéer som kostar minimalt???

En skördad DR x Satori som stått under lysrören har hittills slagit rekord vad gäller skörd per watt (även räknat på watt-vecka) – vet inte exakt var den bott under hela tiden så den kan ha fått allt mellan 2,7 och 3,5 watt i snitt, men gav hela 10g (42g färskt men lite lätt uttorkad planta)… på 10 eller om det var 11 veckor från frö. Helt ok tycker jag…men den fina skörden kompenseras lite av low-yieldande A-11 som bara ger runt 1g per watt.

Två andra av samma slag (Dr x Sat) som blev lite högre har fått stå under HPS:en och ser ut att ge rejält av kompakta buds växt i kolumnar form (tar minimal plats). Tyvärr har i alla fall den ena blivit mögeldrabbad 🙄 så jag ska hugga dem idag eller i morgon.
Har inte sett detta tidigare även om jag kikat – svårt då kalyxerna är ganska vita av trikomer.

Kan bjuda på en bild av SQ3 x DR av den andra fenotypen (finns bild tidigare) – den har tjocknat till rejält. Bilden är väl kanske 10 dagar gammal.

@vadsomhelst wrote:

behöver jag lämna kommentar ? för jag hittar inga ord just nu iaf !!

så jag lämnar tråden som det är och frågar : vad för tips & hemligheter har olle för sig? nu blev jag nyfiken :D

Öppna alla sinnen, skaka loss alla hjärnceller och tänk utanför ramarna – tävlingen fortsätter!Wink
(Kanske kommer en del riktigt bra tips fram – trots allt nosar ni redan på Olles nya hemliga idé…)

:clap: :clap: :clap: :oskyldig: :shaking :crazy: :hippie: :D

Förlåt blj !

har inte rökat på ett tag så absar & drägglar lite inne i denna tråden……… / mvh vsh 😈 :P

Tack, Vadsomhelst.
Jag ska avslöja OdlarOlles idé, men vill vänta lite till för att se om någon kan komma på andra bra idéer som de tidigare två idésprutorna missat. 😉