Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Blandar och ger – Diesel Ryder, Haze Reply To: Blandar och ger – Diesel Ryder, Haze

#529786

baralillajag
Member

Nu börjar en del nya spännande strain som jag testar att bli klara, men även en del av mina utbytta “mödrar” som jag kör i 3,5 liters krukor – 40% perlit, 60% jord med vanlig toppbevattning för hand.

Matanuska Thunderfucken är nu färdigkurerad – jag blev mäkta förvånad då jag luktade på den…. den luktar äppelmos!:-)

Först ut en DSD och en Mikado:

En A.M.S.-moder jag blommat i 9 veckor (lite torra löv där fläkten blåst då den stått lite nära).
Den började sitt liv under lysrör – 16 x 16 cm och 320 watt / kvadratmeter.
Därefter fick den pga höjden bo under HPS (400w/kvdm) – hela tiden på ganska minimal yta (20 x 25 cm på slutet). I snitt har den fått nånstans runt 15-18 watt ljus.
Den gav hela 144g färskvikt (ungefär 33g kurerat) – alltså ca 2gpw vilket jag knappast trodde var möjligt med en 9-veckorsstrain.
(kommer ramla in fler jordodlade mödrar närmaste tiden – ska bli jäkla spännande)

Min hink jag tidigare haft för att vegga nya plantor i, och även haft till hannar fick bli en hempy bucket för ett försök att köra DR i minimalt med ljus (max 20w LE) och med billigast möjliga setup – men tyvärr fick det försöket avbrytas efter att fått förlänga min specialhink flera gånger… för en av DR-plantorna var en monsterkvinna som vägrade sluta växa – de normala plantorna har blivit 40-50 cm, men denna kvinna är nu 85 cm och tar allt ljus. Hon är helt ovetandes om att det ska krävas stora mängder ljus, och kraftiga fläktar, för tillväxt! ;-)
Ställde dem i blomrummet nu för enkelhetens skull – lyckades klämma in även hinken under HPS:en.

Har även andra plantor som växer lite väl bra – en SativaQueen x Satori 12/12 i 1,5 liters petflaska som är runt 1,5 meter, vilket inte mitt blomrum är anpassat för (Har fått luta henne bakom HPS:en):