Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Blandar och ger – Diesel Ryder, Haze Reply To: Blandar och ger – Diesel Ryder, Haze

#529758

baralillajag
Member

Billball – ja, visst ser den god ut. Om inte annat sticker hon ut bland de andra tjejerna med sitt utseende.:-P

Hemmaodlarn – Nä, inte har jag problem med lukten – hoppas ingen annan har det. ;-)
Skämt åsido – körde slutet system förut, men med höjda temperaturer så krävdes nu ventilation så jag fick bygga ett enkelt kolfilter.

@cthullu wrote:

Härligt att du gör egna frön tycker jag, fler borde absolut göra det! :P
Vilka egenskaper söker du till slutmålet? Kommer du göra dem autoblommande?
Går du mest på slutprodukten eller hur mycket väger du inte växtsätt / tid?
(sen gör man ju kanske inte i slutändan som man tänkt från början, men ändå nyfiken på hur planen ser ut just nu)

Angående avstånd – har man bara tillräcklig intensitet på plantorna så spelar ju avståender per se såklart ingen roll precis som du visar :)
Tror det främst handlar om att i många setups får folk dålig intensitet vid större avstånd på grund av dålig reflektion/väggabsorption, eller som i mitt fall ljusläckage (öppna dörrar), …

Jag hade gärna byggt en AF helt på min TOCD-mor, som är underbar (fantastiska egenskaper rätt igenom, utom att hon ger ganska svårrotade sticklingar, vilket spelar mindre roll som AF ;-)) – men pga att hon är en F1:a kan jag knappast räkna med det.
Alternativet är ju då att blanda henne med en radikalt olik planta med bra egenskaper och hoppas på en ny F1:a, med dess hybridvigör – där i allafall några egenskaper åker med.

Planen är då att ta fram F2-versioner av SativaQueen x DR resp TOCD x DR och sedan korsa 2 väl valda autoblommande exemplar av dessa 2.
Alla egenskaperna hos SQ3 är bra förutom dess veka stam, men i övrigt kommer jag bli nöjd oavsett vilken hona som merparten av egenskaperna kommer ifrån.

Önskelistan:
1. Doft, smak, blomtid och kalyxstorlek från TOCD.
2. Färg från SativaQueen-3.
3. Effekt, styrka, skördemängd och deras höga acceptans för dåligt ljus och dåligt justerad näring från vilken som helst av dem.

Jag har ju relativt låg ljusintensitet där jag drog upp fröna – vilket tyder på att det handar främst om reflektion… och med rör även om diffust ljus. Med punktformig ljuskälla så kommer man undan med att se till att det finns tillräcklig reflektion så att kvoten IR/annat ljus hålls låg, misstänker jag, eftersom IR är största orsaken till sträckning.