Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Blandar och ger – Diesel Ryder, Haze Reply To: Blandar och ger – Diesel Ryder, Haze

#529703

baralillajag
Member

Kul att någon uppskattar lite bilder på mina miniplantor.
Men man skall ju ha nåt att skratta åt. 😉

Push-For-Kush – Jag kör en 3 rörs lysrörsarmatur i overdrive (240 watt), och en 2 rörs 72 watts med vanliga magnetiska drivdon.
Allt är bara upphängt provisoriskt med lite ståltråd tills jag fått ihop det jag behöver, inkl tid. Då blir det annat….eh, andra lysrörsarmaturer!?:D
Nä, det blir lite förbättringar och kanske lite utökat.
Jag har i allafall en friskluftfläkt nu, och en avfuktare, och en hink med mäsk.
Under 10 dagar hade jag ingen möjlighet att åka iväg och handla socker, växandet stod helt stilla då.
Hittade min fuktmätare härom dagen.
Som kallast blir det nu 23 grader (på morgonen) för att sedan öka långsamt till 30 grader på nattkröken. Fuktighet 50% på morgon och 60 på kväll/natt. Perfekt!

Har inte visat CriticalMass tidigare.
En ful planta som ser allmänt tanig ut….men, den kräver bara halva arean mot t ex Satori och AMS som har betydligt frodigare bladverk; den blir dessutom superenkel att trimma då det knappt finns några löv på budsen.
Att sedan budsen är de mest kompakta jag stött på hittills, med en doft av bubbelgum gör inte saken fel.
Till vänster en misshandlad SativaQueen (10-11 veckor gammal) av den veka fenotypen. Brände bort hela toppen mot lysrören en dag då den fick för sig att växa 4-5 cm på en gång (OBS Mycket gamla synder, minst 4-5 veckor). Efter det så växte den ingenting på ett par veckor, så det blir nog lite försenad skörd på den. Gissar 3-4 veckor kvar.
I mitten – AMS-plantan från tidigare bild, troligen 3 veckor kvar.
Och till höger en Critical Mass som borde ha 2 veckor kvar, men jag misstänker att det inte stämmer riktigt.
Både Satori och CritM är satta i blom 18/10 (lite mer än 7 veckor i blom nu), bara med lite strörötter, främst för att det skulle gå fort att få fram kön (första sticklingarna från resp). Båda ca 45 cm.

En liten närbild på godisbiten (ser bättre ut på nära håll), frostig, kompakt, väldoftande. 😉