Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen hjälp min man röker hasch Reply To: hjälp min man röker hasch

#529430

shubbe
Member

Intressant tråd..

Nu när jag läst igenom allt och fått en liten aning om vad det handlar om så måste jag också slänga in ett inlägg..

Att du ser detta som ett problem har jag fortfarande inte förstått även fast jag läst allt, han verkar ju sköta sina vardagliga uppgifter och försörjer sin familj väl.. Att du pratar om att han ska sluta röka eller att du ska gå på möten för att lära dig hantera situationen tycker jag låter dumt och onödigt.
Som du tidigare sagt, prata med honom när din panik lagt sig lite och tills dess tycker jag att du kan läsa på lite om just det han “miss”brukar, du kommer själv få en klarare bild och förstå honom mer då tror jag. Ta upp det med honom sen när du känner att du är redo på en lugn och sansad nivå så att han inte känner sig pressad, förklara vad han betyder för dig och säg att du inte kommer låta detta förstöra något. Få honom att inse att du tycker det är okej med bruket, så länge det inte kommer i vägen eller förstör något i eran familj. Precis som folk sagt längre upp, det kan få honom att lita på dig mer och kanske slutar känna sig stressad för att han inte behöver dölja det för dig..

Hoppas det löser sig och att det slutar väl! :hippie: