Ett svenskt cannabisforum Forums Swecan Om Swecan Vad pågår i Swecan just nu? Reply To: Vad pågår i Swecan just nu?

  • hank_moody

    Member
    2009-10-09 at 23:09
    Drullper wrote:
    Skulle vi städa bort allt så hårt som vissa efterlyser här i tråden får vi skit även då, då är det fascisttendenser och nazimetoder vi anklagas för att använda.

    Mjao… njaee…?
    Om man jämför med regel B1.2 (Sätt alltid en beskrivande titel…) så är det ju en regel som efterföljs någorlunda hårt av i alla fall vissa mods här. Nu vet jag inte om den används som en “ursäkt” för att sålla bort viss skit, men inte ser jag så mycket publika klagomål på sådana åtgärder? (även om jag själv skulle föredra att man går in och redigerar rubriken på trådstarter som håller någorlunda klass och stil).
    Vad som sedan skälls via PM är väl en annan femma, men det är bara att härda ut. Att vara moderator innebär alltsom oftast att man får ta skit för det man gör, och har man bara en regel att backa upp sitt agerande mot så behövs det inte tas någon diskussion. Hårda huden på! (men det vet du ju ;) )

    Det är klart och tydligt vad som gäller på forumet, och skulle det införas en ny regel som säger “Sök innan du skapar ett ämne. Är svaret lättillgängligt via sökning kommer din tråd att förpassas till runda arkivet med en hänvisning till den tråd där svaret finns” osv. så vore ju saken biff. Eller?