Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Tankar kring odlingsbox för en 125 w le lampa

  • Creator
    Discussion
  • #52545

    sandman
    Guest

    Efter att ha använt mig utav dåliga utrymmen utan insug/utsug, ventilation
    och kolfilter så funderar på allvar att konstruera en odlingsbox för en 125 w le lampa.
    Skulle därför behöva lite hjälp och tips, som skulle göra bygget så lätt som möjligt för mig då jag har tummen mitt i handen.
    Gärna tips på färdiga boxar som kan köpas för att bygga in kolfilter och in och utsug i.
    Skulle det vara möjligt att ha en box på låt oss säga tex ca 1,5 * 2 m ?
    Jag oroar mig mest över värmeutvecklingen. Dock är storleken på boxen inte riktigt bestämd ännu så måttet kan justeras.
    Förresten vart kan man få tag på utrustning för ventilation och kolfilter ?

    [edit] Tråd flyttad /mod [/edit]

  • Author
    Replies
  • #553211

    sinsemillan
    Member

    Detta är inte rätt forumdel för nybörjarfrågor, du skulle postat i cannabisodling.

    Men angående din fråga så är det enklaste att köpa ett odlingstält om du inte är så händig, bara att smälla upp. Tält, fläktar, kolfilter och allt annat du behöver för odling köper du från en odlingsbutiken, jag rekommenderar head-nature.com men det finns många.

  • #553212

    general-knas
    Member

    Om du tänker ha fläkt i ditt odlingsskåp så behöver du inte oroa dig för värme, en god vän till mig har ett skåp på 70*35*40 och där går värmen aldrig över 31 grader trots att han bara har en liten 12v datorfläkt.

    Gå in på närmaste “begagnataffär” och köp dig ett lämpligt skåp i bra storlek, gärna med två olika utrymmen så du kan gömma fläktar extralampor och eventuella sticklingar i det extra utrymmet.

Log in to reply.