Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Innehåll i hasch i Sverige? Ej spekulationer tack. Reply To: Innehåll i hasch i Sverige? Ej spekulationer tack.

#524354

mrburns
Member

Jag har läst en artikel (hittar tyvärr inte källan) där ett holländskt forskarlag har verifierat att hennapulver använts för att dryga ut importhasch från Marocko.

I Nepalesiskt kommersiellt hasch så blandar dom ofta i olja (typ lampolja, fotogen och liknande) för att haschet ska bli mjukt och “fint”. Vad de använder för bulkprodukt för att öka vikten vet jag däremot inte.

I en analys av beslagtaget hash i engelska tullen, år 2001, konstaterades alla möjliga påhittiga tillsatser:

“But the ACMD failed to suggest research into the adulterants in cannabis products. Yet, during research over the last decade, numerous cannabis users have complained to me about the increasing adulteration of cannabis – particularly soap-bar resin, Britain’s most popular cannabis product, but also pesticides in skunk. Indeed, one small study of five soap-bar samples seized by Customs in 2001 found huge adulteration by many toxic substances, including soil, glue, engine oil and animal shit .”

Enligt cannabishandlare i Nederländerna så kommer det mesta av soap-bar-hashet från nordafrika men förfulningen av hashet lär tydligen göras i Spanien.

Så: i Storbritannien är det bekräftat att jord, lim, motorolja och djurspillning används för att öka profiten…Jag håller det inte för otroligt att en del av detta fulhash kommer även till sverige. En del hash här i landet är ju fruktansvärt dåligt!!

Länktips:
http://cannabis-soapbar.blogspot.com/search/label/Reports%20and%20Statistics