Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling ……………….. Reply To: ………………..

  • cthullu

    Member
    2009-08-19 at 18:55

    @weedstarbonghits wrote:

    ..viktigast är väl om det går att köra 2st cooltube i det tältet som jag tänkt? och om nån använder Kombinationsmätare pH/EC/TDS från Hanna hade det varit bra att höra lite om den.. ;)

    Hej! Ambitiös och beredd att satsa ordentligt ser jag! :D

    Mina synpunkter på några av sakerna:

    2 x 250 W HPS är enligt mig galet mycket på 60×60 -> är ju bara strax över en fjärdedels kvadratmeter. Du ska ha 150 W eller max EN stycken 250 W där påstår jag.

    Fläkten skall sitta mellan cooltuben och filtret, dvs suga genom filtret och blåsa genom tuben och sedan ut ur tältet.

    Vet inte var du tänkte köpa ifrån, men köp _inte_ från EbbOFlod, jag fick inte med någon reflektorsats till min cooltube därifrån :( :(

    Förstod inte alls det där med kylskåp – vad var anledningen?
    Frön osv i kylskåp vid “långtidsförvaring”, sticklingar skulle iaf jag sätta i medium högst någon minut efter jag skurit av dem från moderplantan.
    Vill du inte blomma dem direkt, rota och vegga dem så länge.

    Inte så bra på att dimensionera ventilation själv, men kan säga att en rvk 125 är mycket större och fetare än man tror. (har en själv jag inte använder)
    Tror du klarar dig på mindre.

    Skit i alla strains som slutar på “ryder”.
    Du kan inte ha mamma planta och köra sticklingar med någon blablaryder sort. (den autoblommar ju, så din mamma kommer bara leva i 100 dagar.)
    Och de är inte på något sätt mer lättodlade!!
    De börjar komma hyffsade korsningar nu (Dieselryder verkar ju faktiskt ok) men i princip har alla breeders korsat den som galningar för att försöka få bort alla lowryder gener utom just autoblommningen om man ska se på det krasst.

    Kör vilken kommersiell indica dominerad inomhus strain som helst. Du kan odla allihop i ditt tält. (och en del sativor eller sativa dominerade hynrider också)
    Till nybörjare rekommenderar jag att välja någon “true breeding” strain så slipper du handskas med stor phenotyp variation osv. Men det går nog bra även om du tar någon F1 hybrid ska du se! :)